Μια τολμηρή διαφημιστική καμπάνια
ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ της ενασχόλησής μας με τα τροχαία ατυχήματα, στα οποία η χωρα μας δυστυχως είναι από τις πρώτες, θα δούμε σήμερα πως, σε μία χώρα, συγκεκριμένα στη Λετονία, μιά δημιουργική, τολμηρή αλλά και αρκετά αμεφιλεγόμενη διαφημιστική εκστρατεία κατάφερε, σε αρκετά μεγάλο βαθμό, να πετύχει αυτό που όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να γίνει, αλλά και όλοι ξέρουν πόσο δύσκολο είναι: Νά αλλάξουμε νοοτροπία. Ή, πιο ωμά ακόμα: Νά αλλάξουμε μυαλά!
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ εταιρεία Mooz!, έπεισε με την δική της τολμηρή προσέγγιση στο θέμα των τροχαίων, την κυβέρνηση, να της αναθέσει τη συγκεκεριμένη καμπάνια. Βασικός «στόχος», ήταν οι οδηγοί, κυρίως άνδρες, ηλικίας 20-35 ετών, που ανήκουν, σύμφωνα με έρευνες, στην ομάδα «άμεσου κινδύνου», με τις υπερβολικές ταχύτητες που αναπτύσσουν, την επιθετική συμπεριφορά που αναπτύσσουν στο οδήγημα, και την αλαζονεία που έχουν για τις ικανότητές τους, αφού τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία προκαλούνται με ευθύνη ανθρωπων που πίστευαν ότι είναι οι καλύτεροι οδηγοί στον κόσμο, εννοώντας με αυτό, ότι ήταν ... περίπου Σούμαχερ.
Η ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ που βγηκε τελικά, και που προκάλεσε αρκετές συζητήσεις, δεν ηταν από αυτές τις «διδασκαλικού τύπου», όπου πάντα κάποιος σου κουνάει επιδεικτικά το δαχτυλο και σου λέει «μή τρέχεις». Η Mooz!, εκτός από την υπερβολική ταχύτητα, επικέντρωσε την προσοχή της και σε ένα άλλο θέμα: την σοβαρή έλλειψη οργάνων για μεταμοσχεύσεις. Και τί έκανε, λοιπόν; Αντί κάποιου ενημερωτικού εντύπου, δημιουργήθηκε ένα Πιστοποιητικό Δωρεάς Οργάνων το οποίο λάμβαναν οι οδηγοί κατευθείαν από την αστυνομία.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, όσοι υπερέβαιναν το όριο ταχύτητας (και κανονικά θα έπρεπε να λάβουν κλήση), αναγκάζονταν από την αστυνομία να υπογράψουν το πιστοποιητικό με το οποίο δήλωναν διατεθειμένοι να γίνουν δωρητές οργάνων! Το αποτέλεσμα ήταν ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία, μέσα σε έναν χρόνο, να μειωθεί κατά 29%, και ταυτόχρονα να σημειωθεί και σημαντική αύξηση, κατα 39% στην, έστω και δι’ αυτού του τρόπου, δωρεά οργάνων. Μπορεί, λοιπόν, οι οδηγοί να μην θυμόνταν ένα οποιοδήποτε διαφημιστικό, όμως δεν θα μπορούσαν να ξεχάσουν ποτέ την ημέρα που, άθελά τους, έγιναν δωρητές οργάνων...
Το Συμβόλαιο
Η ΗΜΕΡΑ εκείνη, είναι όταν, έπειτα από κάποια σοβαρή παράβασή τους, υποχρεούνται να υπογράψουν το παρακάτω Πιστοποιητικό Δωρητή Οργάνων:
«Υπάρχουν άνθρωποι που θα έδιναν τα πάντα για να βρίσκονται στη θέση σου, και εάν βρίσκονταν, δεν θα έπαιζαν ποτέ με τη ζωή τους. ΣΚΕΨΟΥ!Εγώ ο/η , ____ _____. Εφόσον έχω την τάση να υπερβαίνω το όριο ταχύτητας στο δρόμο και/ή να οδηγώ επιθετικά, με το παρόν δηλώνω ότι η ζωή μου δεν είναι πρώτης προτεραιότητας για μένα και ευχαρίστως θα την αποχωριζόμουν. Έχοντας σώας τας φρένας, κατανοώ ότι αργά ή γρήγορα θα εμπλακώ σε ατύχημα και αφού αυτό συμβεί, αφήνω την καρδιά μου, τα νεφρά μου και όποια άλλα όργανα του σώματός μου δεν καταστραφούν από το ατύχημα, σε εκείνους που τα χρειάζονται πραγματικά.
Επίσης, ζητώ εκ των προτέρων να με συγχωρέσουν οι άνθρωποι και τα αγαπημένα πρόσωπα εκείνων για τους οποίους είμαι εγώ υπεύθυνος για το θάνατο ή την αναπηρία, εξαιτίας ατυχήματος.__, _______, 200_.Υπογραφή __________.»
17 Comments:
Πολύ καλή και χρήσιμη σκέψη, ας την υιοθετήσουμε.
Aυτοί που θα την δουν δεν πρόκειται να αλλάξουν μυαλά ,απλά για λίγο θα σφίξουν οι κώλοι τους αλλά τουλάχιστον θα φανούν χρήσιμα τα νεφρά τους!
Κύριε Μιχαηλίδη με κάνατε και γέλασα. Αυτόματα ήρθε μπροστά μου η εικόνα Καρβέλας-Πάνια μπροστά σε αυτό το πιστοποιητικό. Και πιστέψτε με, είμαστε πολλά τέτοια ζευγάρια που κυκλοφορούμε στους ελληνικούς δρόμους.
Αγαπητέ κ. Μιχαηλίδη,
Το κείμενο τού Συμβολαίου να το δώσετε στον Υ.ΜΕ. κ.Χατζιδάκι (πιστεύω ότι "ψοφάει" για τέτοια αρκεί να ..ακούγεται) και να μοιρασθεί στα διόδια, στους Δήμους για τοπικές διανομές σε καφετέριες τους και όπου αλλού κριθεί σκόπιμο και προσβάσιμο σε μεγάλο
αριθμό οδηγών / αναβατών.
Αν και από χαρακτήρα αισιόδοξο άτομο, σε ότι αφορά δράσεις οδικής ασφάλειας είμαι απόλυτα απαισιόδοξος. Συμφωνώ σε όλα με τον αγαπητό Τάσο Μαρκουίζο και έχω καταλήξει ότι τα χρηματικά πρόστιμα δεν έχουν νόημα πιά παρά μόνο για χαμόγελα στο διαβόητο Γεν. Λογιστήριο τού Κράτους. Εδώ που έχει φθάσει η ανευθυνότητα και η ηλιθιότητα οδηγών και αναβατών, μόνο με ποινές παροχής κοινωνικής φροντίδας (νοσοκομεία, κλπ.) και φυλάκισης 6 μηνών - αν επαναλάβουν - ίσως ..βάλουν μυαλό, τα ανεύθυνα, επιθετικά κτήνη.
(Δεν ανήκω στους "κουλούς", έχω περάσει το ένα εκατομμύριο χιλ/τρα με αυτοκίνητα και μηχανές, πολλά από αυτά αγωνιστικά, οδηγώ τώρα ένα FJR 1300 με πολλά ΜΟΝΟ όπου με παίρνει να το κάνω, με ασφάλεια για μένα και τους άλλους. Εννοείται ότι και για ..τσιγάρα να πεταχτώ, βάζω κράνος).
Τόσες προτάσεις από Καβαθά, Μαρκουίζο, Σταθάκη και άλλους έχουν δοθεί, τι να προσθέσω ;
Καλή συνέχεια στην προσπάθεια σας, αν και με τέτοιους πολιτικούς και διευθυντές Υπουργείων μόνο κλάμα προκύπτει..
Περιοχή Κιάτου - Ξυλόκαστρου, αυτό το καλοκαίρι, 60 πιτσιρικάδες νεκροί !
Ξεκλήρισμα της νεολαίας μας. Αν υπήρχε πίστα και εξυπνάδα πολιτικών ούτε 5 δεν θα ήταν. Αλλά ποιός να ενδιαφερθεί ; Μήπως οι ηλίθιοι γονείς τους βλέποντας Πάνια ;
Κλαίνε μετά στην κηδεία αλλά από τον καναπέ τους δεν σηκώθηκαν. Άει σιχτίρ για λαός.
Χαιρετισμοί
Σωτήρης Βατικιώτης
Agaphte k. Michaelidh,
exw mia entelws diaforetikh apopsh epi tou 8ematos oswn afora thn dwrhsh organwn.
Me thn idia logikh pou kapoios ginetai a8ela tou dwrhths organwn epeidh trexei me to autokinhto tou 8a prepei kai opoios kapnizei, pinei h genika den prosexei thn ygeia tou na 8ewrhtai oti hzwh tou den einai gia ton idio prwths protereothtas kai synepws na ginetai kai autos dwrhths organwn.
Epishs pisteuw oti einai dikaiwma mou na mhn 8elw na foraw zwnh asfaleias (parola auta thn bazw), den enoxlw kanena kai 8etw se kindyno mono ton eauto mou. An kapoios isxyristei oti auto kostizei se periptwsh pou noshleutw 8ewrw oti einai to idio me auton pou kapnizei 8etontas ton eauto tou se kindyno na anaptyksei karkino kai na xreiastei kai autos iatrofarmakeftikh peri8alpsh.
Na kseka8arisw kati, eimai prosektikh odhgos, foraw zwnh alla oxi panta apla pou kai pou mou aresei na trexw p.x otan o dromos einai adeios kai den 8etw kanena allo se kindyno para monoton eautoulh mou.
Eleni Daskalaki
Κύριε Μηχαϊλίδη γεια σας,
Η πρωτότυπη και εξαιρετικά αιχμηρή προσέγγιση του θέματος θα προκαλέσει ρίγη ανατριχίλας σε όσους στην πραγματικότητα δεν συνειδητοποιούν τη σοβαρότητα του θέματος -όχι πριν φτάσει στο κατώφλι τους. Οπότε η λογική του "μη το γρουσουζεύεις" μάλλον θα κυριαρχήσει του "υπονοούμενου" της καμπάνιας. Λέω "υπονοούμενο" γιατί μάλλον κλίνω προς την αυτόβουλη διάθεση των οργάνων μας. Κατά τα άλλα πιστεύετε ότι και αυτή η "κλήση" θα έχει διαφορετική τύχη από την καθιερωμένη κλήση χρηματικού πρόστιμου;
Περικλής Χριστίδης
Θεσσαλονίκη
Μακάρι να γίνει το ίδιο και στην Ελλάδα.
Είναι σίγουρο πως οι ανεγκέφαλοι δε θα πάψουν να υπάρχουν και να ενεργούν ανεύθυνα, αλλά τουλάχιστον υπάρχει ελπίδα να αυξηθούν οι δωρεές οργάνων.
Orca
τι θα πεί "...ΜΟΝΟ όπου με παίρνει να το κάνω, με ασφάλεια για μένα και τους άλλους";;
υπάρχει κάποιος που όταν πλακώνεται στα γκάζια, σκέφτεται ότι δεν το κάνει με ασφάλεια για τον ίδιο και για τους άλλους;;; μήπως οι άλλοι δεν έχουν την ίδια γνώμη;
Ι.Χ.
Αυτο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ στην Ελλάδα για ένα απλό λογο: Δεν εισπράτει λεφτά με αυτό τον τρόπο το κράτος!
Κύριε Μηχαϊλίδη γεια σας,
Η πρωτότυπη και εξαιρετικά αιχμηρή προσέγγιση του θέματος θα προκαλέσει ρίγη ανατριχίλας σε όσους στην πραγματικότητα δεν συνειδητοποιούν τη σοβαρότητα του θέματος -όχι πριν φτάσει στο κατώφλι τους. Οπότε η λογική του "μη το γρουσουζεύεις" μάλλον θα κυριαρχήσει του "υπονοούμενου" της καμπάνιας. Λέω "υπονοούμενο" γιατί μάλλον κλίνω προς την αυτόβουλη διάθεση των οργάνων μας. Κατά τα άλλα πιστεύετε ότι και αυτή η "κλήση" θα έχει διαφορετική τύχη από την καθιερωμένη κλήση χρηματικού πρόστιμου;
Περικλής Χριστίδης
Θεσσαλονίκη
για ακούσε κι αυτό. Από 15ετίας έχω δηλώσει δωρήτρια οργάνων, σε μια υπηρεσία που λειτουργούσε στο νοασοκομείο Ευαγγελισμός. Φέτος τον Μάρτιο, ξαναβρέθηκα στο νοσοκομείο, συνοδεύοντας φίλο που έδωσε αίμα και ήρθε το θέμα στην κουβέντα. Μετά την δωρεά αίματος, και αφού πήγαμε εκεί όπου παλιά είχα κάνει τη δήλωση, πληροφορηθήκαμε ότι η υπηρεσία στεγάζεται πια στην οδό Τσόχα, στους Αμπελόκηπους. Πήγα εκεί μιαν άλλη μέρα,προσκομίζοντας μαζί καιτην ταυτότητα της δωρήτριας, ρώτησα κι άλλες πληφοριες -ωράρια και λοιπα, για λογαριασμό του φίλου που ενδιαφερόταν να γίνει δωρητής και επ ευκαιρία τους παρεδωσα και την ταυτότητα ζητώντας να αλλάξει η διεύθυνση κατοικίας μου που έχει εν τω μεταξεί αλλαξει. Ακόμα δεν έχω λάβει νέα ταυτότητα 9 μήνες μετά. Αλλά απ ο,τι μου εξήγησαν και η ύπαρξη ταύτοτητας είναι μάταιη."ο,τι κι αν γίνει, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα" μου είπαν "αν δεν συναινέσουν οι άμεσοι συγγενείς σας".
Παρόλο που βρίσκω έξυπνη την ουσία της κίνησης αυτής, μου "φαίνεται κάπως" το κείμενο του συμβολαίου. Τα ατυχήματα δε συμβαίνουν επειδή κάποιοι δεν υπολογίζουν τη ζωή τους ή δεν της δίνουν αξία, αλλά επειδή δε συνειδητοποιούν τον κίνδυνο.
Με την ίδια λογική θα έπρεπε θα υπογράφουν παρόμοιο συμβόλαιο και όσοι κάνουν ελεύθερη πτώση, όσοι ασχολούνται με exterme sports κλπ.
Οπότε, το ίδιο το κείμενο του συμβολαίου δεν μπορώ να πω ότι μου αρέσει, ενώ συμφωνώ επί της ουσίας.
Και τέλος, αν υπήρχε δημοψήφισμα για το να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα ή όχι, θα ψήφιζα υπέρ.
Δεν ξέρω αν θα έχει αποτέλεσμα αυτή η διαφημιστική αυτή καμπάνια στην Ελλάδα, αλλά ως ιδέα μου άρεσε πολύ. Έξυπνη και με χιούμορ (αν και ολίγο τι μαύρο).
Ξέρεις ποιο θα είναι πιθανόν το πρόβλημα εδώ? Δυστυχώς δεν υπάρχουν αξιόπιστοι μηχανισμοί ελέγχου της ταχύτητας ειδικά μέσα στην πόλη.
Καλό σου απόγευμα Χρήστο μου
Aγαπητέ κύριε Μιχαηλίδη και λοιποί συμblogοδιαλεγόμενοι,
έχω εντελώς διαφορετική και τεκμηριωμένη άποψη για τα όρια ταχύτητας.Θά τα παραθέσω :
1/Εφόσον σύμφωνα με τη Λεττονία, μιά χώρα πρώην τριτοκοσμική, μ' ελάχιστη κλίμακα κυκλοφ/ντων ΙΧ εν σχεσει με τη Δυτική Ευρώπη, στην περιφέρεια του ευρωπαικού πολιτισμού, η ταχυτητα είναι θανατηφόρα, όσο μικρότερο το όριο τόσο καλύτερα.Άρα το όριο των όποιων 120 ή 130 χλμ/ώρα θα πρότεινα να γίνει...70 κι ακόμη καλύτερα ''ανώτατο όριο ταχύτητας 50 χλμ/ώρα΄'. Είμαστε σοβαροί ;
2/ Διαβάζω τακτικά (΄μικρός τότε) απ' τα 1967 το 'ΑUTO EXPRESS' τού τότε ιδρυτή -πρωτοπόρου Κ. ΚΑΒΒΑΘΑ, κι απ' το Γενάρη του 1972 τακτικά τους ''4 ΤΡΟΧΟΥΣ''-ως σήμερα -και το εβδ/διαίο ''AUTO BILD''.
Oι γνώστες αυτοί μιλούσαν και μιλούν για ενεργητική ασφάλεια.Κι όχι για να πηγαίνουν τ' αυτοκίνητα με την ταχύτητα του αλόγου ή τελοσπάντων της ...ζέβρας ή του πούμα.
3/ Στη Γερμανία, που στα πλείστα ομόσπονδα κρατίδιά της Δ Ε Ν ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΄μήπως έχουν΄εξώφθαλμα αυξημένα θύματα από υπερβολική ταχύτητα και δεν το ξέρουν τάχα οι Γερμανικές αρχές ;
4/ Τί πιό έυκολο να φορτώνουν οι υπανάπτυκτες ελληνικές Τροχαίες Αρχές κάθε ατύχημα και σύγκρουση και παράβαση στην ''υπερβολική ταχύτητα '';
5/ Αντίθετα με την υπανάπτυκτη Λεττονία, οι πρόσφατες Ευρωπαικές έρευνες επιρρίπτουον το 70% περίπου των θανατηφόρων ατυχημάτων σε αμέλεια και σφάλμα εκτίμησης του οδηγού (ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ) .Και τα αποκλειστικά οφειλόμενα στην ταχύτητα, μόνο σ' ένα ποσοστό 17-25%.(Πληροφορία του Ελληνικού AUTOCAR-μαζί με την Σαββ/κη "Ελευθ/πία" )
6/ Εάν όλοι κινούνται με όρια ταχύτητας, θα σχηματιστούν ή δεν θα σχηματιστούν ατέλειωτες φάλαγγες ομοιόμορφης μέσης ταχυτητας οχημάτων ; Όπου στο ίδιο επικίνδυνο συνονθύλευμα, έμπειρων κι άπειρων οδηγών, κολλημένων ο ένας δίπλα ή πίσω στον άλλον ; Προσεχτικών ή απρόσεχτων; Που θα ρίχνουν τη μέση ταχύτητα, λόγω των φαλάγγων αυτών αντί 110 ή 90 έστω χλμ/ώρα, σε πολύ μικρότερη ; Ή όχι ; Μ' αποτέλεσμα εκνευρισμό, καθυστερήσεις, ατυχήματα,κτλ. ;
Απαντήστε μου πειστικά και θα πώ : "ναί στα χαμηλά όρια".
''ΕΡΕΥΝΑ ΟΡΙΩΝ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ :' Αυτή την πειραματική φορά, μ' οδήγησή μας από Αθήνα σε Θεσσλονίκη, τηρήσαμε επακριβώς κι αυστηρά τα -(ανεκδιήγητα, εποχής κάρρου ή υπ' ασχέτων διοικητ. οργάνων τεθειμένα )- ό ρ ι α ταχυτητας του Υπουργείου (πινακίδες).
Αποτέλεσμα ;
Νά φτασουμε στη Θεσ/νίκη σε ...12 ώρες, να σπάσουμε τα νεύρα μας, να υπερθερμάνουμε τον κινητήρα-σασμάν με αύξηση της κατανάλωσης κτλ! " :
από τεκμηριωμένη έρευνα των ''4ΤΡΟΧΩΝ'' σε παλιότερο τεύχος.
7/ Αυτές οι φάλαγγες της προς τα κάτω μείωσης ταχυτητας είχαν ήδη δοκιμαστεί στις Η.Π.Α., με (κ.Κωστας Καββαθάς, πάλι:) τ 'ατέλειωτα ΚΟΝΒΟΥ από φάλαγγες της ''λαμαρινόβιας''(Η.Π.Α., έκφραση του 'AUTO EXPRESS' και των '4 ΤΡΟΧΩΝ') με τα χιλιάδες Αμερικάνικα ΙΧ να κυλούν απελπιστικά σιγά όλα με ταχύτητα το πολύ 50 -60 μίλια/ώρα και με τις πολύσυχνες καραμπόλες..''
8/ Η Φυσική επιστήμη, η Στατιστική κι η Τροχαία εμπειρία λένε πως, όσο περισσότερο συμβαδίζεις(=συν-τρέχεις στη λεωφόρο, ΠΑΘΕ ή όπου αλλού), μ' όσο το δυνατόν περισσότερα άλλα οχήματα κοντά, τόσο περισσότεροι αστάθμητοι παράγοντες κινδύνου,-επαφής-ανθρώπινης αβλεψίας κτλ., υπεισέρχονται στην δική σου κίνηση. Ώστε ν'αυξάνουν κατακόρυφα τις πιθανότητες λάθους και κοντινής επαφής. Κι εν τέλει τρακαρίσματος. Τόσο πιό δύσκολη δηλ. γίνεται η πρόβλεψη για τις πιθανές κινήσεις των μπροστινών ή πλαινών σου οδηγών με ταχύτητες, τόσο περισσότερα λάθη πιθανά υπεισέρχονται στη δική σου κίνηση. Και τόσο περισσότερο (=κινητική των μορίων...) αυξάνονται οι πιθανότητες σύγκρουσης..
Αντίθετα, όσο πιό γ ρ ή γ ο ρ α και συχνά αφήνεις πίσω σου τις νυσταγμένες φάλαγγες των φοβικών της ταχύτητας ΙΧ, { που με ταχύτητα ομοιόμορφη κολλούν το ένα πίσω απ' τ' άλλο, που κάνουν μιά ώρα να προσπεράσουν ένα (1 !) όχημα μπροστά τους, εκτιθέμενοι επικίνδυνα στον απέναντι ερχόμενο (οδός χωρίς τοιχίο στη μέση : Κορίνθου-Πατρών λχ)}, τόσο λιγότερες παραμέτρους κινδύνου έχεις στο δρόμο σου.Τόσο λιγότερες μάζες μετάλλου υψηλής Ορμής, Αδρανείας κτλ. σε απειλούν : όπως οι μετεωρίτες , που πλησιάζουν επικίνδυνα την Γή.
9/Κι απ' τη δική μου εμπειρία είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για το Ι.Χ. να φύγει μ α κ ρ υ ά απ' τα άλλα οχήματα.
Ιδίως απ' τα πελώρια φορτηγά, που του κλείνουν επικίνδυνα την ορατότητα, ή εξέχουν και στη δική σου λωρίδα κίνησης, ή επί βροχόπτωσης σε πνίγουν με κρουνούς νερού απ' τους πίσω τροχούς τους ή τα δυνατά ρεύματα-δίνες αέρος που σε πλαγιοβάλλουν (μόλις τα φτάσεις στο μπροστινό μέρος τους).
Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, -πάντα ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ-, να αποφεύγεις άλλα Ι.Χ. όταν τρέχεις με κάποια ταχυτητα.
Προσωπική πείρα μου : δεν μπορείς να χρησιμοποιείς την αριστερή λωρίδα μόνο για προσπέρασμα, και να επανακάμπτεις αμέσως στην κεντρική της ΠΑΘΕ λχ.Αναγκάζομαι να κινούμαι πολλή ώρα στην αριστερή γιατί τα ΙΧ έχουν φρακάρει την μεσαία -νόμιμη λωρίδα κυκλοφορίας ΑΘΝ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ. Για πολλούς μήνες κινούμαι με 140-180 χλμ/ώρα στην αριστερή.Δέν μπορώ να κάνω αλλοιώς.Φυσικά βλέπω από μακρυά άν ο τελευταίος μπροστά μου θα προσπεράσει, τείναι να αρχίσει προσπέρασμα, ή ήδη προσπερνά τον διπλανό δεξιά του. Καί περιμένω υπομονετικά .Μετά, αμέσως φεύγω. Δέν έχω τίποτε κατά των ΜπεΕμΒέ, Άουντι, μεγάλων SUV, Άλφα Ρ. που τρέχουν με 150-200.Ούτε τα φοβάμαι.Κάνω αμέσως δεξιά καιη α ρ α ί ω σ η του αυτοκ/μου είναι γεγονός.
Βασικό μου δόγμα: η όσο το δυνατόν ΑΡΑΙΩΣΗ των κινουμένων ΙΧ, η συνεχής διαφοροποίηση των μέσων ταχυτήτων τους (ΔΟΓΜΑ της Στατιστικής Ασφαλείας του μεγάλου Αυτοκινητοδρόμου), η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους.Που φυσικά δεν μπορεί να επιτευχθεί με διαβάθμιση των μέσων ταχυτήτων προς τα κ ά τ ω ! .Οπως δηλ. επιτάσσει η ηλίθια Λεττονία ή τα ακατάληπτα όρια των...100 χλμ/ώρα !
Ας φανταστούμε διαφοροποίηση προς τα κάτω των μέσων ορίων ταχύτητας : ο πρώτος μ' 100, ο δεύτερος με 90 χλμ/ώρα, ο τρίτος μ' 80 κτλ.Ο άτυχος όγδοος...εικοστός κτλ. τότε, θα πρέπει να τρέχουν με...20 χλμ/ ώρα !
Εξάλλου (Στατιστικό Δόγμα του Ντόμινο σε νυοστή σειρά κινουμένων μονάδων ) άν ο πρώτος τηρεί το όριο των..120 χλμ/ωρα, δημιουργεί ατελεύτητα ηλίθια κι επικίνδυνη συνωστισμική φάλαγγα όπου ο δεύτερος τρέχει έστω μ' 119/ώρα ή ο τρίτος μ' ελαφρά μικρότερη ή την ίδια...ο νυοστός έστω με 110 χλμ/ώρα.Άν για το παραμικρό ξύσιμο της μύτης του δεύτερου, ή για την παραμικρή κουβέντα του στην συμβία ήστην γκόμενα κτλ, ή για το παραμικρό ...τσίνισμα, αφήσει για ελάχιστο το πόδι απ' το γκάζι, συμφωνα τότε με τη ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΤΟΜΙΝΟ, ο στιγμιαίος ακρωτηριασμός της ομοιόμορφης ταχύτητας της φάλαγγας οδηγεί σε ταλαιπωριακές καταστάσεις τα άλλα ακόλουθα 'πούλια' (Ι.Χ. δηλ.) του Ντόμινο.Τό τελευταίο αμάξι πιθανόν να φρενάρει και να κολλήσει επί πολλά λεπτά ως και στα 70 ή 50 χλμ./ώρα.Σ' αυτοκιν/δρομο υψηλής ταχύτητας !
Τό φαινόμενο αυτό του να καθίσταται οιοσδήποτε οδηγός, αίτιος για την επιβράδυνση των 50..100 κτλ. ταλαίπωρων ακολουθούντων, είναι καθημερνή κατάσταση στην λχ Κηφισίας, Ράλλη, Συγγρού κτλ.
Προσωπικά είμαι ικανοποιημένος που με τις ψηλές ταχύτητες του Οπελ μου (συντηρητικό σχετικά όχημα) και φυσικά την αντίστοιχη προβλεπτικότητα φτάνω στον πρώτο σταθμό μου ΄(Μώλος ή Θερμ/λες) σε μιάμισυ ώρα απ' την Αθήνα.
Η ψ η λ ή ταχύτητα, -φυσικά για τον εχέφρονα, προβλέποντα-σεβόμενο τους άλλους, με ήθος κτλ οδηγό,- είναι σαφώς και κατηγορηματικά -(για μένα) - σ ω τ ή ρ ι α.
KOSTAS TRENT (K.Δ.Τριανταφύλλου, Αθήνα)
Eπανέρχομαι αγαπητοί, στο ουσιωδέστερο κατ' εμέ ζήτημα της ''οδικής ασφαάλειας/ταχύτητας/ορίων'', κι όχι στο συσκοτιστικό μάλλον και παρεπόμενο ''δώρησης ή μή οργάνων''. Για να προσθέσω πως σύμφωνα μέ τις τελευταίες έρευνες στο Ελληνικό Τροχαίο περιβάλλον, ,('ΙΑΒΕΡΗΣ', '4ΤΡΟΧΟΙ', 'ΑUTOCAR': 1500 νεκροί από τροχαία στην Ελλάδα ανά έτος,-xώρια οι παραπληγικοί, καθηλωμένοι σ' αναπηρικό, ακρωτηριασμένοι κτλ(πολλές εκατοντάδες/έτος, στην Ελλάδα πάντα), πως, επαναλαμβάνω, το 50% των θ α ν α τ η φ ό ρ ω ν ή σοβαρών ατυχημάτων,κυρίως νέων ηλικιών (τόσο για οδηγούς, όσο και για παρασυρθέντες πεζούς), γίνονται κυρίως στις μεγάλες αστικές ζώνες (Αθήνα κτλ) και με ταχύτητες που δ ε ν ξεπερνούν τα 50-60 χλμ/ώρα περίπου.
Φυσικά ο Ευρωπαικός Οργανισμός Στάνταρντς και πιστοποίησης ασφαλείας N.C.A.P., -που βαθμολογεί το κάθε νέο μοντέλο π.χ. τα 'Toyota Yaris', 'Οπελ Αστρα','Φόρντ Φόκους', ή ''V.W. GOLF' με 5 (πέντε) αστέρια, την ανώτατη διάκριση δηλ., ή με 34-35 μόρια-(με το 'Nissan Qasqai'/1.6-2.0 lt. να έχει ως τώρα την ανώτατη, με 37 μόρια-), ο N.C.A.P. λοιπόν, στις μελλοντικές δοκιμές Παθητικής Ασφάλειας οδηγών-μεταφερόμενου νηπίου-προστασίας τραυματιζομένου απ' το τεσταριζόμενο όχημα πεζού κτλ, θα πρέπει ν΄' αυξήσει την ταχύτητα δοκιμών πρόσκρουσης των μοντέλων.Από τα τωρινά δηλ. στανταρντ 64 χλμ/ώρα πρόσθιας και 50 χλμ/ωρα πλευρικής πρόσκρουσης, θα πρέπει να την αυξησει λ.χ. στα 80 χλμ/ώρα.
Όλα, μά όλα τα μοντέλα, ακόμα και το πρόσφατο υπερμίνι Toyota "I.Q." των τριών μέτρων, φιλοδοξούν και κερδίζουν , τα πέντε αστέρια. Αντίθετα το πολύ καλό από άποψη ενεργητικής ικανότητας Seat Leon και το Mazda 3 (2003) έχουν μόνο 4 αστέρια.
Όσο για το κριτήριο ασφαλούς κατασκευής προσκεφάλου και προφύλαξης α υ χ έ ν ο ς, που ανακοινώνει απ' το 2008) ο N.C.A.P. ότι θα εισάγει, αυστηροποιώντας τη δοκιμή, θα πρέπει να συμπληρωθεί -για μένα-, με κριτήρια ε ν ε ρ γ η τ ι κ ή ς πλέον, κι όχι παθητικής-καθώς ως τώρα, ασφάλειας : με χρόνο σε δεδομένου μήκους σλάλομς με κορίνες, ''Αποφυγής ταράνδου'', προσπεράσματος κττ.
KOSTAS TRENT
Αν πάντως ψάχνουμε γενικά για τους ενόχους της αύξησης των τροχαίων στην Ελλάδα έχω να προσθέσω στη συζήτηση την ακόλουθη πληροφορία:
Στίς 26/12, την μέρα που η μισή Αθήνα επέστρεφε από τις διακοπές των Χριστουγέννων και η άλλη μισή αναχωρούσε για Πρωτοχρονιά στον υποβροχή αυτοκινητόδρομο (ο Θεός να τον κάνει) Κορίνθου Πατρών συναντήσαμε ένα (1) περιπολικό μόνο σταματημένο και με τους τροχαίους μέσα.... Το διάολό τους δεν έχουν .... Μόνο τα πρόστιμα στη λιακάδα τους νοιάζουν? Ασε τα φορτηγά που κυκλοφορούσαν επειδή ήταν Σάββατο πρωί και δεν προβλέπεται η διακοπή κυκλοφορίας τους. Ούτε η υπερβολική ταχύτητα, ούτε τα προσπεράσματα φταίνε αυτά καθεαυτά. Αυτό που φταίει είναι η έλλειψη εκπαίδευσης (οδηγικής) και παιδείας (γενικότερα). Και μαζί βοηθά η μόνιμα σε κώμα Τροχαία....
Ομολογώ : Τρέχω όταν μπορώ αλλά προσαρμόζομαι στις οδηγικές συηθήκες της κάθε διαδρομής
Καλή Χρονιά σε όλους
Προξενεί πάντα εντύπωση κι έτσι έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, η φρέσκια ματιά στα θέματα οδικής ασφάλειας.
Πόσο διαφορετική είναι η δική μας προσέγγιση, κυρίως τα δικά μας διαφημιστικά μηνύματα, λες και τα έχουν δημιουργήσει δημόσιοι υπάλληλοι ακριβώς πριν τις καλοκαιρινές τους διακοπές!
Επιπλέον οι προσπάθειές μας σταματούν στον τοίχο της προχειρότητας και υποκρισίας της φυλής μας: Βάλαμε πριν τις εξόδους των Αθηναίων 100 σποτάκια και το κράτος έκανε τη δουλειά του. Που είναι οι υποοδομές που δημιουργούμε κύριοι; Συνεχής σωστή αστυνόμευση μαζί με ενημέρωση ήταν το κλειδί της επιτυχίας για τις προηγμένες χώρες στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Αλοίμονο όμως αυτό απαιτεί συνέπεια στο βάθος του χρόνου κι αυτό δεν το έχουμε... (από dimr1@hotmail.com)
Post a Comment
<< Home