Saturday, March 07, 2009

ΙΙΙ. «Οι Ευγενείς Ερασιτέχνες...»


ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ του 2004, ο Αγγλος επιχειρηματίας Άντρου Κην, (φωτογραφία), από τους πρωτοπόρους της ανάπτυξης της λεγόμενης «ψηφιακής μπίζνες» στο Ιντερνετ, κυρίως στο πεδίο των κάθε λογής μίντια, συμμετείχε μαζί με άλλους περίπου 200 συναδέλφους του – «αφρόκρεμα της Silicon Valley», τους χαρακτηρίζει – σε μιά «διήμερη κατασκήνωση», έτσι ονομάζεται, που διοργανώνει κάθε χρόνο ο κ. Τιμ Ο’ Ράϊλι, πολυεκατομυριούχος επιχειρηματίας, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της εταιρείας «O’Reilly Media», μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο στη πώληση βιβλίων, περιοδικών και οργάνωση σεμιναρίων γιά θέματα τεχνολογίας πληροφοριών. Οι συμμετέχοντες σε αυτήν την «κατασκήνωση», είναι επίσης πολύ πλούσιοι και πολύ πετυχημένοι entrepreneurs στη λεγόμενη «βιομηχανία της ψηφιακής τεχνολογίας», που έχει έδρα της την περίφημη Silicon valley του Σαν Φρανσίσκο. Επιπλέον, όπως λέει ο Κήν, μοιράζονται «μιά μεσιανική λατρεία και αφοσίωση» στα οικονομικά, αλλά και πολιτιστικά, όπως οι ίδιοι τα αντιλαμβάνονται, οφέλη αυτής της ντίτζιταλ τεχνολογίας.

Ο ΑΝΤΡΟΥ ΚΗΝ, πρόσωπο με το οποίο καταγινόμαστε για τρίτη μερα στο «Αναγνωστικό» μας, εκείνο το φθινόπωρο του 2004, τρόμαξε πολύ όταν άκουσε όλους τους συναδέλφους του στο «Κάμπ Ο’ Ράϊλι», να μιλάνε σχεδόν με ένα στόμα και με απερίγραπτο ενθουσιασμό, για το επόμενο «μεγάλο στάδιο», όπως το ονόμαζαν, της «ιντερντικής επανάστασης» που οραματίζονταν. Το στάδιο αυτό περιγραφόταν από μία μόνο λέξη: «εκδημοκρατισμός». Ο Κήν τρόμαξε. «Δεν κατάλαβα ποτέ», γράφει τώρα σε ένα καινούργιο του βιβλίο, «ότι η Δημοκρατία είχε τόσες δυναότητες. Τα μίντια, οι πληροφορίες, η γνωση, το περιεχόμενο, το ακροατήριο, οι συγγραφείς – όλα θα εκδημοκρατικοποιούνταν μέσω του Διαδικτύου». Ακουσε ακόμα τους 200, τόσους, συναδέλφους του να πανηγυρίζουν που, επιτέλους, «το Web 2.0 θα μεταμόρφωνε ακόμα και τους ειδικούς σε κάθε τομέα των μίντια σε ευγενείς ερασιτέχνες». Τότε, ακριβώς, πήρε την απόφαση να αποχωρήσει από την «κατασκήνωση», και να αποστατίσει, όπως λέει, «από τον πρός εκδημοκρατισμό ψηφιακό τους ψευτόκοσμο».

ΕΓΡΑΨΕ ένα βιβλίο. Το «The Cult of the Amateur – How Today’s Internet is Killing Our Culture and Assaulting Our Economy», στο οποίο «κτυπά στα ίσα» αυτό που ο ίδιος ονομάζει «Συρμό του Ερασιτέχνη». Εχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις αυτό το βιβλίο όπου και άν κυκλοφόρησε – εδώ, όχι ακόμα. Χθές, στη στήλη, διαβάσαμε πόσο απαξιωτικός είναι πρός «τους πιθηκίζοντες μπλογκερς», όπως ονομάζει, όχι εκείνους που λένε τη γνωμη τους για κάτι ή καταγράφουν σκέψεις σε ένα ψηφιακό ημερολόγιο, αλλά εκείνους που θεωρούν ότι, και προσπαθούν να υποκαταστήσουν τους ειδικούς, σε όλα τα μίντια. Χαρακτηρίζει επικίνδυνα και πολλές φορές «προκλητικά ανήθικα», πολλά από τα λεγόμενα «ειδησεογραφικά μπλογκς» τα οποία γράφονται από ανθρωπους χωρίς καμμία ειδικότητα στην συλλογή, δισταύρωση και παρουσίαση ειδήσεων, και λέει ότι «αυτή η ερασιτεχνική επιπολαιότητα» δημιουργεί έναν κόσμο που χάνει συνεχώς την αίσθηση του τί είναι αλήθεια, τί ψέμμα, τίς πραγματικότητα και τί όχι.
ΤΑ «Μεγάλα Ψέμματα», όπως επισημαίνει ο Κήν,εμφανίζονται πιά κάθε μέρα στο Ιντερνετ, και δεν ισχυρίζεται πως όλα γράφονται κακοπροαίρετα. Στη Νέα Ορλεάνη, φερ ειπείν, μετα τον τυφώνα Κατρίνα, είναι ενδιαφέρον που μπορέσαμε να μάθουμε, από ωρισμένους μπλόγκερς εκεί, το πώς έζησαν οί ίδιοι όλη εκείνη τη φοβερή καταστροφή – κυρίως τι είδαν και τί αισθάνθηκαν. Ομως, όπως λέει ο Κήν, γράφτηκαν από άλλους μπλογκερς και πολλά ψέμματα. Πράγματα που δεν ειχαν συμβεί. Μερικά μάλιστα από αυτά ενοχοποιούσαν ανθρωπους. Η διαφορά λοιπόν, λέει, ανάμεσα φερ ειπείν σε έναν ερασιτέχνη του Ιντερνετ και έναν επαγγελματία δημοσιογραφο, είναι ότι ο δεύτερος, εάν «συλληφθει» να γράφει ψέμματα μπορεί να πάει και φυλακή. Ο πρώτος, απλώς κάνει τον μάγκα εκ του ασφαλούς! ...

13 Comments:

Blogger kostaslogh said...

"Ομως, όπως λέει ο Κήν, γράφτηκαν από άλλους μπλογκερς και πολλά ψέμματα. Πράγματα που δεν ειχαν συμβεί. Μερικά μάλιστα από αυτά ενοχοποιούσαν ανθρωπους. "

Εγώ ξέρω για Μ.Μ.Ε.που ενοχοποίησαν λαούς και στήριξαν πολέμους!

"Η διαφορά λοιπόν, λέει, ανάμεσα φερ ειπείν σε έναν ερασιτέχνη του Ιντερνετ και έναν επαγγελματία δημοσιογραφο, είναι ότι ο δεύτερος, εάν «συλληφθει» να γράφει ψέμματα μπορεί να πάει και φυλακή. Ο πρώτος, απλώς κάνει τον μάγκα εκ του ασφαλούς! ..."

Οι Έλληνες δημοσιογράφοι δεν λένε ποτέ ψέμματα προφανώς,δεν ξέρω
καμιά περίπτωση που κάποιος πήγε φυλακή γιαυτό το λόγο!

Πρέπει να πώ εν τούτοις ότι σε αρκετά σημεία συμφωνώ,πιστεύω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.
Δέν βρίσκω κανένα κακό στο να ενημερώνομαι και από επαγγελματίες
και από ερασιτέχνες δημοσιογράφους
,ο πλουραλισμός στην ενημέρωση δεν έβλαψε κανέναν!
Το ψέμα στο ίντερνετ έχει πολύ κοντά ποδάρια!

3:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

THE CULT OF THE AMATEUR AND
THE CASE OF A
PROFESSIONAL REACTIONARY




Το βιβλίο του Andrew Keen (AK), αν κρίνω από τα αποσπάσματα που παραθέτει ο Χρήστος Μιχαηλίδης (ΧΜ), παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Γιατί συμπυκνώνει με κυνική ειλικρίνεια ομολογώ, αλλά και παρουσιάζει ανάγλυφα, ένα μεγάλο μέρος από το οπλοστάσιο της αντιδραστικής σκέψης. Όπου, "αντιδραστική σκέψη", κατά την προσωπική μου άποψη φυσικά, σημαίνει την αντίληψη, ότι μερικά πράγματα καλό είναι να μείνουν μακριά από τα χέρια των πολλών. Το σχόλιό μου θα περιοριστεί σ' αυτό το κατ' εξοχήν πολιτικό ζήτημα που είναι και το πιό σημαντικό.

Στην προκείμενη περίπτωση, όπως ανέτως εξάγεται από τα συμφραζόμενα του ΑΚ, αυτό που πρέπει να μείνει μακριά από τα χέρια των πολλών, είναι η δυνατότητά τους να "γράφουν δημοσίως" (αυτή δεν είναι η ουσία της λέξης "δημοσιογράφος";) και γενικότερα να εκφράζονται δημοσίως μέσω του Internet.

Επί τη βάσει ποίων πραγματικοτήτων το ισχυρίζεται αυτό ο ΑΚ; Επί τη βάσει του ότι, όλοι αυτοί οι ερασιτέχνες δημοσιογράφοι, α) δεν έχουν τα "προσόντα" για κάτι τέτοιο και β) δεν υπόκεινται σε κάποιον έλεγχο της δραστηριότητάς τους αυτής.

Το σκεπτικό του δεν πάσχει απλώς. Το σκεπτικό του είναι απολύτως διάτρητο! Kαι ίσως δεν θα άξιζε τον κόπο να ασχοληθεί κανείς, αν η περίπτωση του ΑΚ δεν παρουσίαζε μιά ιδιομορφία: Ο ΑΚ γράφει "από τα μέσα", είναι ένας insider κατά κάποιο τρόπο. "Ξέρει". Eίναι από τους πρωτοπόρους της "Κοιλάδας των Θαυμάτων", έγινε "σχεδόν πλούσιος" από το Ιnternet (όπως ο ίδιος λέει), έχει δικό του blog. Είναι ένας πρώην "δικός μας" συνεπώς. Και από την εμβληματική περίπτωση του αλήστου μνήμης Γεωργαλά ξέρουμε πόσο πειστικός μπορεί να γίνει πολλές φορές ένας αποστάτης που "ξέρει"...

Αλλά ας επανέλθουμε στις βάσεις των απόψεών του. Και για την οικονομία του λόγου ας υποθέσουμε πως η πρώτη, η "ακαταλληλότητα" δηλαδή των ανθρώπων για αυτοέκφραση, είναι έτσι ακριβώς όπως τα λέει. Και λοιπόν; Από πότε τα κατάλληλα προσόντα για να μιλήσει κάποιος αποτελούν κριτήριο για το αν έχει δικαίωμα να ομιλεί; Περίπλοκο ερώτημα και μπορεί η συζήτηση να τραβήξει σε μάκρος. Ας το απλοποιήσουμε λίγο για να διευκολυνθεί η σκέψη μας, αλλά και για να συνειδητοποιήσουν οι καλόπιστοι πόσο βαθιά αντιδραστικές είναι οι απόψεις του ΑΚ. Και για να το απλοποιήσουμε ας καταφύγουμε σε μία απόλυτως ευθεία αναλογία: Ας ξεχάσουμε τα προσόντα για αυτοέκφραση στο πεδίο του Internet. Ας πάμε στα προσόντα για αυτοέκφραση στο πεδίο της πολιτικής επιλογής. Είναι όλοι οι πολίτες καταλλήλως εφοδιασμένοι για να συναποφασίζουν με την ψήφο τους ποιά πολιτική παράταξη και με ποιό πολιτικό πρόγραμμα θα διαχειριστεί τα δημόσια πράγματα; Για να διευκολύνω το ερώτημα: Είναι το ίδιο κατάλληλος να αποφασίζει γι' αυτό το ζήτημα ο ΧΜ ας πούμε, με τον αγρότη που δεν έχει τελειώσει Δημοτικό; Όχι βέβαια! Τι θα κάνουμε μ' αυτό το πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα; Ελάτε τώρα! Περιμένετε από εμένα, έναν "ερασιτέχνη" (και μάλιστα έναν "pure, radical democrat" όπως ονομάζει ο ΑΚ τους αριστερούς) να σας δώσει την λύση; Απευθυνθείτε στον κ.Andrew Keen. Όπως οι 29 κατασκευαστές πλυντηρίων, έτσι κι εκείνος: "Ξέρει"!

Στο σημείο αυτό, της "καταλληλότητας" ή μη για να γράφει ή να ομιλεί δημοσίως κάποιος, ας μην πω τίποτα για τους επ' αμοιβή (και όχι κατ' ανάγκη "επαγγελματίες" - ο όρος είναι θετικά φορτισμένος)δημοσιολογούντες. Πρώτον, γιατί δεν θέλω να φαιδρύνω την συζήτηση και δεύτερον, γιατί δεν θέλω να στενοχωρήσω τον κ.Χρήστο Μιχαηλίδη για το "συνάφι" του... Απλώς να πώ το εξής: Από την περιήγησή μου στα blogs έχω δει πολλές, πραγματικά επαγγελματικές αλλά άμισθες παρουσίες οι οποίες ανέτως "κάνουν σκόνη" ένα μεγάλο ποσοστό επ' αμοιβή "δημοσιογράφων"... Υποπτεύομαι, ότι δεν είμαι δα και ο μόνος...

Ας πάμε στον δεύτερο "πυλώνα" του σκεπτικού του ΑΚ. Ποιός εξουσιοδοτεί - ρωτάει - όλους αυτούς τους "πιθήκους" να παίρνουν τον λόγο; Και ποιός τους ελέγχει; Κανείς! (Στην σκέψη αυτή θα ανατρίχιασε, σαν να τον βλέπω!). Ειδικά σ' αυτό το σημείο, η σκέψη του παρουσιάζει μεγάλη σύμπτωση με τις απόψεις του ΧΜ όπως διεπίστωσα από όσα ο δεύτερος είπε στην εκπομπή "Το κουτί της Πανδώρας".

Να λοιπόν το ζητούμενο! Κομψώς, εμμέσως, πλήν σαφώς. Έλεγχος στην έκφραση μέσω Internet!

Εδώ δεν χρειάζεται να πει κανείς πολλά. Είναι τόσο καθαρά ολοκληρωτική η άποψή του, που ο οποιοσδήποτε αντίλογος παραβιάζει ανοιχτές θύρες για την συντριπτική πλειοψηφία αυτού του blog, είμαι βέβαιος. Όμως να το επαναλάβω για να γίνει σαφές: Ο αξιότιμος κ. Andrew Keen επί της ουσίας αυτό εισηγείται, έλεγχο. Υποθέτω δεν θα είχε αντίρρηση, αν κάποιος τον χαρακτήριζε φιλελεύθερο (αυτό κι αν είναι cult!...). Θαυμάστε "φιλελευθερισμό"!

Υποκύπτω στον πειρασμό να κλείσω το κείμενό μου σχολιάζοντας την εικονογράφηση που επέλεξε ο ΧΜ για να εικονονογραφήσει το δεύτερο επί του θέματος post.

Είναι μιά εικονογράφηση ταιριαστή με το λεκτικό περιεχόμενο, χωρίς αμφιβολία. Είναι όμως ταυτόχρονα και προσβλητική, γι' αυτό προκάλεσε και μία οργισμένη απάντηση. (Φυσικά, ίσχυσε κι εδώ το "ό,τι πείτε θα χρησιμοποιηθεί εναντίον σας": Η οργισμένη απάντηση σε μία προσβολή έκανε τον @Aggelos Spyrou να ισχυρισθεί πως αυτή επιβεβαίωνε τις απόψεις του ΑΚ! O tempora, o mores...).

Αποκλείεται να μην σκέφθηκε ο ΧΜ, ότι η εικόνα του πιθήκου - σε συνδυασμό με τις θέσεις του ΑΚ - είναι προσβλητική για κάποιους αναγνώστες του. Γιατί την έβαλε; Ποιός να ξέρει... Ίσως να θεώρησε, ότι, ως εκ της δημοσιογραφικής του ταυτότητας, αποκλείεται να κατηγορηθεί για προσβλητική συμπεριφορά. Διάολε! Επαγγελματίας είναι, όχι ερασιτέχνης!...

6:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

(το σχόλιο αφορά το σημερινό "αναγνωστικό" στην "Ε")

87 συλλήψεις στο Λονδίνο, 4 είδε ο Μιχαηλίδης. ΝΕΚΡΟΣ στο λονδίνο, "μάλλον" ήρεμα τα πράγματα μας λέει. "Δε συγκινήθηκαν οι πολλοί" στο σύνθημα "ντου στις τράπεζες", ενώ ο κόσμος έμπαινε μέσα στην RBS. Όλα, στο όνομα της ιδανικοποίησης της βρετανικής πραγματικότητας και της απαξίωσης της ελληνικής... Η κλασσική πια γκρίνια καλύπτεται από τις κραυγές που έρχονται από το Λονδίνο: "Οι μπάτσοι προκάλεσαν το θάνατο του διαδηλωτή. Δημιουργήστε χάος. Να γίνουμε Αθήνα".

Ευτυχώς, η πραγματικότητα και οι εξελίξεις σε ξεπερνάνε με κινηματογραφική ταχύτητα κ Μιχαηλίδη.

Γιώργος Κρασσάς, Λονδίνο

12:26 PM  
Blogger christos michaelides said...

Ειναι σαφες κ. Κρασσα, ότι διαβάσατε το κομματι μου στην "Ε" με την γνωστη μας "Ελληνική Τυφλωση", αφου ΡΗΤΑ σημειώνω σε αυτο, ότι όσα δημοσιεύονται, γραφτηκαν ως νωρις το απογευμα, όταν ΔΕΝ ειχαν σημειωθει τα περιστατικά που αναφερατε. Η εφημερίδα, λογω της χθεσινής απεργιας (στην οποία θεωρω ότι ΚΑΚΩΣ συμμετειχαν τα ΜΜΕ, αφου ολος ο κοσμος ειχε στραμμενα τα βλέμματα του στη Συνοδο του Λονδινου - μονο εμείς στη κοσμάρα μας, εδω), επρέπε να κλεισει νωρίς, και δεν ειναι ασυνηθιστο να μην προλαβαινει ολα τα γεγονότα, παρα μόνο μερικές σελίδες, ίσως, που μενουν ανοικτες ως την τελευταια στιγμή.

Οσον αφορα τον νεκρό, ακόμα δεν ολοκληρωθηκαν οι ερευνες για τα αίτια του θανάτου του. Ελπίζω να μή σας χαλάσει τη σουπα εάν μάθετε ότι πέθανε από φυσική αιτία.

Χρ.

7:36 PM  
Anonymous φραγκίσκος said...

Καλή ημέρα σε όλους.
Χωρίς να έχω διαβάσει το βιβλίο, με αφορμή τα όσα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια έγιναν σε τούτο το blog, επιτρέψτε μου να παραθέσω εν συντομία την άποψή μου:

Ποιος δικαιούται να χαράξει την διαχωριστική γραμμή; Και ποιος του αναθέτει αυτή την ευθύνη; Θέτω τα ερωτήματα αυτά ως ρητορικά, διότι κάθετα πιστεύω ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα αυτό.

Να αποδείξω το – κατ’ εμέ - προφανές; Να πω δηλαδή ότι, ποίηση στα blogs θα έπρεπε να γράφουν μόνο οι Νομπελίστες ποιητές, επί πολιτικών θεμάτων θα έπρεπε να γράφουν μόνο οι ειδήμονες πολιτικοί αναλυτές (τρομάρα τους!) και την άποψή τους για την ανατροφή των παιδιών μόνο οι παιδοψυχολόγοι; Αν μας ενοχλεί η ανόητη, ημιμαθής, κακόβουλη και συχνά επικίνδυνη διαδικτυακή δραστηριότητα, η λύση δεν μπορεί να είναι η χάραξη διαχωριστικών γραμμών. Αυτές αποδεδειγμένα, εκκινώντας από τις καλύτερες των προθέσεων, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ολοληρωτικές συμπεριφορές και πράξεις. Πιο δίκαιο μέτρο θα ήταν κατ’ εμέ η πλήρης απαγόρευση χρήσης των κοινωνικών δομών του διαδικτύου.Τουλάχιστον θα παρείχε σε όλους τα ίδια (μη) δικαιώματα.

Φυσικά, αστειεύομαι. Να ξαναγυρίσουμε στην εποχή του Χαλκού για να μην διαφθείρεται το πνεύμα μας; Η μεγάλη ζημιά δεν γίνεται διαδικτυακά – γίνεται νομίζω από τις άοκνες προσπάθειες πολτοποίησης της σκέψης μας στις οποίες καλούμαστε να αντισταθούμε. Ας μην ξεχνάμε ότι το διαδίκτυο δεν είναι μόνο πηγή κακών, πολλά είναι τα διαμαντάκια που βρίσκουν βήμα σε καιρούς που πνιγόμαστε ενίοτε από την μπόχα των επαγγελματιών της ενημέρωσης.

Αν και κατά καιρούς έχουμε σοβαρά διαφωνήσει, τα παραπάνω σχόλια του Νικηφόρου Καιρού με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο. Στο ρητορικό του βεβαίως ερώτημα «Είναι το ίδιο κατάλληλος να αποφασίζει γι' αυτό το ζήτημα ο ΧΜ ας πούμε, με τον αγρότη που δεν έχει τελειώσει Δημοτικό;» εγώ να παραθέσω τα λόγια του Τσώρτσιλ: «Η Δημοκρατία είναι το χειρότερο πολίτευμα - αν κανείς εξαιρέσει όλα τα υπόλοιπα γνωστά πολιτεύματα».

Να κλείσω, δηλώνοντας σύμφωνος και με τα σχόλια του kostaslogh. Πολλάκις οι αυθεντίες ενοχοποίησαν λαούς και στήριξαν πολέμους. Ο κίνδυνος δεν είναι ο πλουραλισμός – ο κίνδυνος είναι η έλλειψη κριτικής ικανότητας, που δυστυχώς βιώνουμε καθημερινά.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

12:34 PM  
Anonymous Νικηφόρος Καιρός said...

Αγαπητέ Φραγκίσκο,


Μπορείς να μου θυμίσεις για ποιά θέματα έχουμε διαφωνήσει; Όσο κι αν προσπαθώ, δεν! Θα σου ήμουν υποχρεωμένος αν με βοηθούσες.


Χαιρετώ.

8:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

γειά σου και πάλι, δημοσιογράφε τρισμέγιστε.

Ωστε φυσικά τα αίτια του θανάτου του διαδηλωτή, έτσι;

Για δες τι λένε τώρα τα μμε της πολυαγαπημένης σου αγγλετέρας. Αν δεν ήσουν γραφικός, θα ήσουν επικίνδυνος.

1:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

έλα μιχαηλίδη, πάρε

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1005784&lngDtrID=245

φυσικά αίτια;

6:39 PM  
Blogger christos michaelides said...

Λοιπόν. Για να δείτε, οι υπόλοιποι, μερικοί, ανώνυμοι ως επι το πλειστον, άνθρωποι, σαν τον προηγουμενο σχολιαστη, περιμένουν στη γωνία για να ρίξουν τα βιαστικά και φαρμακερα τους βέλη εναντίον πάντων - αποτελώντας, ταυτόχρονα, τρανή και ζωντανη επιβεβαίωση αυτού που ο Αντρου Κην ονόμασε "πιθηκίζοντες μπλογκερς".

Οντως, την πρωτη ημερα της G20 στο Λονδίνο, όταν μαθεύτηκε ότι υπήρχε νεκρός, στο σχετικό σημείωμά μου στην "Ελευθεροτυπία", όπου σαφως διευκρίνιζα ότι γραφόταν νωρίς το απόγευμα εκείνης της μερας επειδή έπρεπε να κλείσει νωρίς η εφημερίδα, έγραφα ότι "σύμφωνα με την αγγλική αστυνομία, ο άνθρωπος που σκοτώθηκε φέτρεται να πέθανε από φυσικά αίτια". Αυτό, έγραψαν εκείνη την ημερά όλες οι έγκυρες βρετανικές εφημείδες.

Μετα από λίγες μέρες, και συγκεκεριμένα στις 8.4.2009, στην ίδια στήλη, και αφού πιά, είχαν βγει στο φως άλλες λεπτομέρειες, έγραφα επί λέξει τα ακόλουθα:

"ΙΑΝ ΤΟΜΛΙΝΣΟΝ, 47 ετών, Αγγλος εφημεριδοπώλης. Την περασμένη Πέμπτη, πρώτη μέρα της έναρξης των εργασιών της συνόδου της G20 στο Λονδίνο, επιστρέφοντας, με τα πόδια, στο σπίτι του, φάνηκε να σωριάζεται στο πεζοδρόμιο και να χάσει τις αισθήσεις του. Στο νοσοκομείο όπου μεταφέρθηκε αμέσως, διαπιστωθηκε ο θάνατός του, από καρδιακή προσβολή. Ο Τόμλινσον βρισκόταν στη περιοχή του Σίτι στο Λονδίνο, όπου υπήρχε μεγάλη διαδήλωση κατα των G20, χωρίς όμως να λαμβάνει μέρος σ’ αυτήν. Η αστυνομική δύναμη ηταν ισχυρή, και δεν έλειψαν συγκρούσεις με μερικούς διαδηλωτές. Ενας αμερικανός μάνατζερ, διαχειριστής τραπεζικών προιόντων, όπως αμοιβαία κεφάλαι κλπ, έτυχε να περνά από το ίδιο σημείο που περπατούσε ο Τόμλινσον, έξω από το κτίριο της Τράπεζας της Αγγλίας, και τράβηξε σε βίντεο με το κινητό του τηλέφωνο μια σκηνή στην οποία φαίνεται να μήν έπεσε τελικά μόνος του ο άνθρωπος, αλλά να σπρώχθηκε βίαια από αξιωματικό της αστυνομίας. Ηδη, διατάχθηκε διενέργεια δικαστικής έρευνας για να διαπιστωθούν τυχόν ποινικές ευθύνες της αστυνομίας η οποία, εξαρχής, μιλούσε για «τυχαίο θάνατο, από φυσικά αίτια», και μή συσχετισμένο με τα επεισόδια.
ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ του άτυχου εφημεριδοπώλη, επιμένοντας ότι ποτέ δεν είχαν την πραμαικρή ένδειξη ότι ο άνθρωπός τους μπορεί να είχε κάποιο καρδιακό πρόβλημα, ζήτησαν «πιό πειστικές απαντήσεις και εξηγησεις» από την αστυνομία, πού όμως ποτέ δεν έλαβαν. Αυτό έκανε τελικά τον περαστικό, Αμερικανό μάνατζερ να παραδώσει στην εφημερίδα «Γκάρντιαν» το βίντεο που είχε τραβήξει διότι αισθάνθηκε, λέει, πως ήταν άδικο να χάνεται έτσι ξαφνικά ένας νέος άνθρωπος, και κανείς να μήν δίνει «μια λογική και υπέυθυνη εξήγηση» για τις συνθήκες του θανάτου του στους συγγενείς του. Η καινούργια, αντιτρομοκρατική νομοθεσία, ανοίγει παράθυρα που επιτρέπουν στην αστυνομία να χρησιμοποιεί αυτό που ο νόμος ονομάζει «έυλογη βία», ή «λογική βία» (στα αγγλικά, reasonable force), «που θα είναι ανάλογη, ή σε αντιστοιχία, με την απειλή κατα του κοινού, της αστυνομίας η ακόμα και της περιουσίας». Ποιός αποφασίζει πότε μιά τέτοια απειλή δικαιολογεί την άσκηση «εύλογης βίας»; Ιδού η απορία..."

Αυτό, προφανώς, ο βιαστικός και κακεντρεχής αναγνωστης (?) δεν το διάβασε ποτέ, αλλά δεν είχε και κανένα πρόβλημα να βγει δημόσια, αλλά πάντα κρυμένος, και να βγάλει αυτήν την χυδαία επιθετικότητα που βλέπετε στό σχόλιό του.

Ενας ακόμα λόγος, που μέ φέρνει κοντύτερα στο να να πάρω την απόφαση να κλείσω αυτό το μπλογκ.

Εννοείται, ότι δεν θα συνεχίσω κανε΄ναν διάλογο επί αυτού του θέματος, αφού άλλωστε έχω παρακαλέσει πολλλές φορές τα σχόλια να αφορούν κάθε φορά μόνο το συγκεκεριμένο post. Εάν θέλει ο αναγνωστης να συνεχίσει τον διάλογο για το θέμα του Τόμλινσον, άς γράψει, επωνύμως, e-mail στη στήλη.

Χ.Μ.

10:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

DEITE AUTO TO BLOG A3IZEI TO KOPO
http://www.mariatweety.blogspot.com

12:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Κι αν συλληφθεί να λέει ψεματάκια; Όπως εσείς ας πούμε στο σημερινό σας δημοσίευμα όπου εξαπατάτε διπλά τον αναγνώστη: α. Εμφανίζεστε γαλλομαθής ενώ είναι φανερό οτι γαλλικά δε ξέρετε αν κρίνω από κείνο το Ανιέ και β. Δε διαβάσατε το ρεπορτάζ της Ανιές Πουαριέ στη Μοντ, διότι αυτή έχει να γράφει στη Μοντ απο το 1996, αλλά στον Γκάρντιαν.
Το γεγονός βέβαια οτι την πλατεία δημαρχείου στο Παρίσι την αναφέρεται ως place de greves, ονομασία που έχει πάψει να υφίσταται απο το 1802, είναι άλλης τάξεως πρόβλημα.

1:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Κι αν συλληφθεί να λέει ψεματάκια; Όπως εσείς ας πούμε στο σημερινό σας δημοσίευμα όπου εξαπατάτε διπλά τον αναγνώστη: α. Εμφανίζεστε γαλλομαθής, ενώ είναι φανερό οτι γαλλικά δε ξέρετε αν κρίνω από κείνο το Ανιέ και β. Δε διαβάσατε το ρεπορτάζ της Ανιές Πουαριέ στη Μοντ, διότι αυτή έχει να γράφει στη Μοντ απο το 1996, αλλά στον Γκάρντιαν.
Το γεγονός βέβαια οτι την πλατεία δημαρχείου στο Παρίσι την αναφέρεται ως place de greves, ονομασία που έχει πάψει να υφίσταται απο το 1802, είναι άλλης τάξεως πρόβλημα.

1:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Κι αν συλληφθεί να λέει ψεματάκια; Όπως εσείς ας πούμε στο σημερινό σας δημοσίευμα όπου εξαπατάτε διπλά τον αναγνώστη: α. Εμφανίζεστε γαλλομαθής, ενώ είναι φανερό οτι γαλλικά δε ξέρετε αν κρίνω από κείνο το Ανιέ και β. Δε διαβάσατε το ρεπορτάζ της Ανιές Πουαριέ στη Μοντ, διότι αυτή έχει να γράφει στη Μοντ απο το 1996, αλλά στον Γκάρντιαν.
Το γεγονός βέβαια οτι την πλατεία δημαρχείου στο Παρίσι την αναφέρεται ως place de greves, ονομασία που έχει πάψει να υφίσταται απο το 1802, είναι άλλης τάξεως πρόβλημα.

1:34 AM  

Post a Comment

<< Home