Εκλογές λοιπόν. Και λοιπόν;
Κυριακή πρωί. Του Σεπτέμβρη 16, έτος 2007. Σιγά μη μας γράψει η Ιστορία!
Ως τι; Ως ανοήτως αμφισβητούντες εκείνα που δεν βολεύουν την … εθνική μας υπόσταση; Ή ως κραδαίνοντες βιβλία Ιστορίας σε κείνον κει, τον άθλιο «καθρέφτη της κοινωνίας»; Αραγε, πόσο καιρό έχει να «κοιταχτούμε»;
Εκλογές, λοιπόν. Και λοιπόν;
Κάποτε, με ενθουσιασμό η μέρα ετούτη. Και κάποτε με βαρύ αναστεναγμό η κατάληξή της. Ήμασταν, βλέπεις, πάντα στο «τσακ».
Μπαίνουμε-δεν-μπαίνουμε;
Είμαστε-δεν-είμαστε;
Θ’ αλλάξει κάτι, ή θα μείνουν πάλι όλα ίδια;
Αυτή μόνο, η τελευταία, απελπισμένη απορία με κρατούσε όρθιο, τότε, γιατί εύκολα πολύ απαντούσα «ναι». Πίστευα, ναι, ότι μπορούσαμε ν’ αλλάξουμε τον κόσμο. Ξεκινώντας, πρώτα, από μας.
Τώρα, με πρόλαβε θαρρώ ο χρόνος – ο μέγας σύμμαχός μου κάποτε – και με προσπέρασε ο αφελής ενθουσιασμός που με κυρίευε όταν στριμωχνόμουν κι εγώ κάτω από μπαλκόνια, και φώναζα συνθήματα προκαθορισμένα.
Παρ’ όλ’ αυτά, το πολιτικό μου «στίγμα», δεν ξεριζώθηκε. Μέσα μου βαθιά, η λαχτάρα μου να ξημερώσει η αυριανή μέρα και μπροστά μου ν’ απλωθεί ένας κόσμος ολότελα καινούργιος (πιο δίκαιος, πιο ανεκτός να τον ζείς, πιο όμορφος να τον απολαμβάνεις), είναι πάντα εκεί. Χωρίς, ευτυχώς, τα «καθοδηγητικά της τσιφτετέλια» πιά…
Ο,τι εμφανίστηκε μπροστά στα μάτια μου αυτές τις μέρες, κρατώντας σημαία, πατώντας κόρνα, και φωνάζοντας συνθήματα ρυθμικά κάτω από μπαλκόνια, είναι μακριά πολύ από αυτό μου το «στίγμα» (το παλιό, που καινούργιο διατηρώ μέσα μου), και δεν θα το ψηφίσω.
Μου είναι ψεύτικο. Μου είναι χυδαίο. Ούτε καν σαν «παραδοσιακή γραφικότητα» δεν μπορώ να το αντικρίσω.
Σίγουρα, δεν είναι και το μοναδικό μου κριτήριο – αν και συνεισφέρει και αυτό στη «ψευτιά» που πλέον δεν αντέχω.
Ο,τι βγήκε στο τηλεοπτικό παζάρι ψελλίζοντας κοινοτοπίες και βιάζοντας τον πιο απλό κανόνα της ανθρώπινης επικοινωνίας, που είναι να ΑΚΟΥΣ τον άλλον και μετά να του αποκρίνεσαι, είναι επίσης μακριά πολύ από εκείνο το λίγο, αλλά πολύτιμο, που κράτησα μέσα μου από παλιά, και ούτε αυτό θα ψηφίσω.
Τα μαθηματικά τους, σίγουρα δεν με ενδιαφέρουν. Αντίθετα, με προσβάλουν. Εάν είναι να βγάλω το κομπιουτεράκι μου για να υπολογίσω που θα ρίξω τη ψυχή μου, να πά να πνιγούν εκείνοι που μου το ζητούν, και μαζί τους και εγώ εάν ενδώσω.
Η πολυσυζητημένη «ψήφος διαμαρτυρίας», εάν δεν εμπεριέχει έστω και απόσταγμα ψυχικής αποδοχής με τον χώρο που πρεσβεύει, θαρρώ πως είναι πολύ πιο επικίνδυνη από το να κάνεις συνειδητό λάθος άλλη μια φορά.
Η λογική (;) του «δεν συμφωνώ σε τίποτα με το ΚΚΕ η τον ΣΥΡΙΖΑ, Αριστερός δεν υπήρξα ποτέ μου, αλλά θα τους ψηφίσω γιατί θέλω να φύγουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ», είναι σαν να επιλέγεις να κάνεις ψυχοθεραπεία, έχοντας εκ των προτέρων αποφασίσει ότι θα τιμωρήσεις τον εαυτό σου.
Ομοίως, η προτροπή «ψηφίστε με μένα για να μην βγούνε οι άλλοι, που’ναι χειρότεροι», αισθάνομαι πως βαθύτατα με προσβάλει, αλλά και ταυτόχρονα αποκαλύπτει έλλειψη άλλων, σοβαρών επιχειρημάτων, από εκείνων που την εκφράζει.
Η πολιτική πράξη της ψηφοφορίας, είναι για μένα μια καθαρά ψυχική υπόθεση, που δεν μπορώ να την αποσυνδέσω από την λογική. Μεγάλωσα πιά, λιγάκι, και δυσκολεύομαι να διασπάσω την οντότητά μου…
Εκλογές, λοιπόν.
Και λοιπόν;
Αυτό το τελευταίο ερώτημα απαντάται ΜΟΝΟ με μια φωτογραφία της καμένης Ελλάδας. Σ’ αυτήν, περικλείονται όλες οι απαντήσεις μου σε τούτο το μετέωρο «και λοιπόν;». Διότι υπάρχουν, στη φωτογραφία, χιλιάδες πιο καίριες ερωτήσεις.
Ποιος συστηματικά πυρπολεί τον τόπο μου; Ποιος βιάζει το περιβάλλον του; Ποιος πετάει τσιγάρο και σκουπίδια σκεπτόμενος «μικρό το κακό», η και μη σκεπτόμενος καθόλου; Ποιος σχεδιάζει, οργανώνει και εξασφαλίζει την προφύλαξη των δασών μας; Ποιος μιλούσε για αυτά τα πράγματα πολύ πριν όλοι οι άλλοι βάλουν άρον-άρον την οικολογία στα ψηφοδέλτιά τους, και τους οικολόγους σε εκλόγιμες θέσεις; Ποιος συντηρεί και αφήνει άλυτο το θέμα των χωματερών; Ποια κόμματα, ακόμα και Αριστερά, έχουν στηρίξει Δημάρχους που έχουν εκχωρήσει καμένη γη σε οικοπεδοφάγους; Ποιος ζήτησε συγγνώμη για τον θάνατο 67 ανθρώπων και της μισής Ελλάδας; Ποιος ψηφίζει και στηρίζει αυτούς τους πολιτικούς και αυτούς τους δημάρχους; Ποιος ψηφίζει τον Νομάρχη της Ηλείας που ούρλιαζε από τα ραδιόφωνα «που είναι το κράτος;», όταν γύρω του καιγόταν το σύμπαν; Ποιος τον επέλεξε; Ποιος ουρλιάζει για τα βιβλία της Ιστορίας μας, και δεν λέει κουβέντα για την έλλειψη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία; Ποιος, μέσα στο έτσι κι αλλιώς παιδικό του πρόγραμμα, δεσμεύεται ότι το κόμμα του, εάν εκλεγεί, θα «ενδιαφερθεί για την ανακύκλωση»; (Ετος 2007, Ευρωπη!). Ποιος ρύπανε, προεκλογικώς, την Ελλάδα με χαρτομάνι σε όλες τις κολώνες; Ποιοι διαδηλώνουν επιβαρρύνοντας τη ζωή και το περιβάλλον των άλλων;
Αμέτρητες ερωτήσεις.
Και από τις απαντήσεις που δίνω στον εαυτό μου, μη βγάζοντας ούτε στιγμή από μπροστά μου το κόκκινο της φωτιάς και το μαύρο του τοπίου, θα αναδυθεί η σημερινή μου ψήφος.
Πάλι με τους λίγους. Αυτούς που και αύριο, εκτός Βουλής, δεν θα ξεχάσουν τη φωτογραφία. Μιας κάποτε πράσινης Ελλάδας.
HAROLD PINTER
Ως τι; Ως ανοήτως αμφισβητούντες εκείνα που δεν βολεύουν την … εθνική μας υπόσταση; Ή ως κραδαίνοντες βιβλία Ιστορίας σε κείνον κει, τον άθλιο «καθρέφτη της κοινωνίας»; Αραγε, πόσο καιρό έχει να «κοιταχτούμε»;
Εκλογές, λοιπόν. Και λοιπόν;
Κάποτε, με ενθουσιασμό η μέρα ετούτη. Και κάποτε με βαρύ αναστεναγμό η κατάληξή της. Ήμασταν, βλέπεις, πάντα στο «τσακ».
Μπαίνουμε-δεν-μπαίνουμε;
Είμαστε-δεν-είμαστε;
Θ’ αλλάξει κάτι, ή θα μείνουν πάλι όλα ίδια;
Αυτή μόνο, η τελευταία, απελπισμένη απορία με κρατούσε όρθιο, τότε, γιατί εύκολα πολύ απαντούσα «ναι». Πίστευα, ναι, ότι μπορούσαμε ν’ αλλάξουμε τον κόσμο. Ξεκινώντας, πρώτα, από μας.
Τώρα, με πρόλαβε θαρρώ ο χρόνος – ο μέγας σύμμαχός μου κάποτε – και με προσπέρασε ο αφελής ενθουσιασμός που με κυρίευε όταν στριμωχνόμουν κι εγώ κάτω από μπαλκόνια, και φώναζα συνθήματα προκαθορισμένα.
Παρ’ όλ’ αυτά, το πολιτικό μου «στίγμα», δεν ξεριζώθηκε. Μέσα μου βαθιά, η λαχτάρα μου να ξημερώσει η αυριανή μέρα και μπροστά μου ν’ απλωθεί ένας κόσμος ολότελα καινούργιος (πιο δίκαιος, πιο ανεκτός να τον ζείς, πιο όμορφος να τον απολαμβάνεις), είναι πάντα εκεί. Χωρίς, ευτυχώς, τα «καθοδηγητικά της τσιφτετέλια» πιά…
Ο,τι εμφανίστηκε μπροστά στα μάτια μου αυτές τις μέρες, κρατώντας σημαία, πατώντας κόρνα, και φωνάζοντας συνθήματα ρυθμικά κάτω από μπαλκόνια, είναι μακριά πολύ από αυτό μου το «στίγμα» (το παλιό, που καινούργιο διατηρώ μέσα μου), και δεν θα το ψηφίσω.
Μου είναι ψεύτικο. Μου είναι χυδαίο. Ούτε καν σαν «παραδοσιακή γραφικότητα» δεν μπορώ να το αντικρίσω.
Σίγουρα, δεν είναι και το μοναδικό μου κριτήριο – αν και συνεισφέρει και αυτό στη «ψευτιά» που πλέον δεν αντέχω.
Ο,τι βγήκε στο τηλεοπτικό παζάρι ψελλίζοντας κοινοτοπίες και βιάζοντας τον πιο απλό κανόνα της ανθρώπινης επικοινωνίας, που είναι να ΑΚΟΥΣ τον άλλον και μετά να του αποκρίνεσαι, είναι επίσης μακριά πολύ από εκείνο το λίγο, αλλά πολύτιμο, που κράτησα μέσα μου από παλιά, και ούτε αυτό θα ψηφίσω.
Τα μαθηματικά τους, σίγουρα δεν με ενδιαφέρουν. Αντίθετα, με προσβάλουν. Εάν είναι να βγάλω το κομπιουτεράκι μου για να υπολογίσω που θα ρίξω τη ψυχή μου, να πά να πνιγούν εκείνοι που μου το ζητούν, και μαζί τους και εγώ εάν ενδώσω.
Η πολυσυζητημένη «ψήφος διαμαρτυρίας», εάν δεν εμπεριέχει έστω και απόσταγμα ψυχικής αποδοχής με τον χώρο που πρεσβεύει, θαρρώ πως είναι πολύ πιο επικίνδυνη από το να κάνεις συνειδητό λάθος άλλη μια φορά.
Η λογική (;) του «δεν συμφωνώ σε τίποτα με το ΚΚΕ η τον ΣΥΡΙΖΑ, Αριστερός δεν υπήρξα ποτέ μου, αλλά θα τους ψηφίσω γιατί θέλω να φύγουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ», είναι σαν να επιλέγεις να κάνεις ψυχοθεραπεία, έχοντας εκ των προτέρων αποφασίσει ότι θα τιμωρήσεις τον εαυτό σου.
Ομοίως, η προτροπή «ψηφίστε με μένα για να μην βγούνε οι άλλοι, που’ναι χειρότεροι», αισθάνομαι πως βαθύτατα με προσβάλει, αλλά και ταυτόχρονα αποκαλύπτει έλλειψη άλλων, σοβαρών επιχειρημάτων, από εκείνων που την εκφράζει.
Η πολιτική πράξη της ψηφοφορίας, είναι για μένα μια καθαρά ψυχική υπόθεση, που δεν μπορώ να την αποσυνδέσω από την λογική. Μεγάλωσα πιά, λιγάκι, και δυσκολεύομαι να διασπάσω την οντότητά μου…
Εκλογές, λοιπόν.
Και λοιπόν;
Αυτό το τελευταίο ερώτημα απαντάται ΜΟΝΟ με μια φωτογραφία της καμένης Ελλάδας. Σ’ αυτήν, περικλείονται όλες οι απαντήσεις μου σε τούτο το μετέωρο «και λοιπόν;». Διότι υπάρχουν, στη φωτογραφία, χιλιάδες πιο καίριες ερωτήσεις.
Ποιος συστηματικά πυρπολεί τον τόπο μου; Ποιος βιάζει το περιβάλλον του; Ποιος πετάει τσιγάρο και σκουπίδια σκεπτόμενος «μικρό το κακό», η και μη σκεπτόμενος καθόλου; Ποιος σχεδιάζει, οργανώνει και εξασφαλίζει την προφύλαξη των δασών μας; Ποιος μιλούσε για αυτά τα πράγματα πολύ πριν όλοι οι άλλοι βάλουν άρον-άρον την οικολογία στα ψηφοδέλτιά τους, και τους οικολόγους σε εκλόγιμες θέσεις; Ποιος συντηρεί και αφήνει άλυτο το θέμα των χωματερών; Ποια κόμματα, ακόμα και Αριστερά, έχουν στηρίξει Δημάρχους που έχουν εκχωρήσει καμένη γη σε οικοπεδοφάγους; Ποιος ζήτησε συγγνώμη για τον θάνατο 67 ανθρώπων και της μισής Ελλάδας; Ποιος ψηφίζει και στηρίζει αυτούς τους πολιτικούς και αυτούς τους δημάρχους; Ποιος ψηφίζει τον Νομάρχη της Ηλείας που ούρλιαζε από τα ραδιόφωνα «που είναι το κράτος;», όταν γύρω του καιγόταν το σύμπαν; Ποιος τον επέλεξε; Ποιος ουρλιάζει για τα βιβλία της Ιστορίας μας, και δεν λέει κουβέντα για την έλλειψη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία; Ποιος, μέσα στο έτσι κι αλλιώς παιδικό του πρόγραμμα, δεσμεύεται ότι το κόμμα του, εάν εκλεγεί, θα «ενδιαφερθεί για την ανακύκλωση»; (Ετος 2007, Ευρωπη!). Ποιος ρύπανε, προεκλογικώς, την Ελλάδα με χαρτομάνι σε όλες τις κολώνες; Ποιοι διαδηλώνουν επιβαρρύνοντας τη ζωή και το περιβάλλον των άλλων;
Αμέτρητες ερωτήσεις.
Και από τις απαντήσεις που δίνω στον εαυτό μου, μη βγάζοντας ούτε στιγμή από μπροστά μου το κόκκινο της φωτιάς και το μαύρο του τοπίου, θα αναδυθεί η σημερινή μου ψήφος.
Πάλι με τους λίγους. Αυτούς που και αύριο, εκτός Βουλής, δεν θα ξεχάσουν τη φωτογραφία. Μιας κάποτε πράσινης Ελλάδας.
HAROLD PINTER
Ποίημα
Μην κοιτάς.
Eτοιμος είν' ο κόσμος να διαλυθεί.
Μην κοιτάς.
Ο κόσμος τα φώτα του ετοιμάζεται να σβήσει
και στου σκοταδιού του το πηγάδι να μας μαντρώσει,
εκείνο το μαύρο και χοντρό κι αποπνικτικό χώρο
όπου θα σκοτώσουμε ή θα πεθάνουμε ή θα χορέψουμε ή θα κλάψουμε
ή θα φωνάξουμε ή θα κλαψουρίσουμε ή θα τσιρίξουμε σαν πο ντίκια
για να διαπραγματευτούμε ξανά την αρχική τιμή μας.
34 Comments:
FILE XRISTO
EKLOGES..
E, KAI?
H MERA AYTH EINAI GIA AFTOYS..
H DIKI TOYS MERA..
TO DIKO TOYS PAIXNIDI..
H DIKI TOYS XARA..
AYRIO?
TO AYRIO EINAI GIA MAS..
TO AYRIO EINAI H MERA MAS..
TO AYRIO EINAI TO DIKO MAS PAIXNIDI!!
KALA NA SAI!!
"αμέτρητες ερωτήσεις... "
και ο χρόνος, η γη, τα ζώα, οι άνθρωποι, η ζωή τους και ο θάνατος τους μόνο απαντούν τελεσίδικα. κανείς άλλος. και ευθύνη καμία.
νοιώθω μέχρι σήμερα ξερό τον λαιμό μου απ'τον καπνό. τα μάτια μου τσούζουν ακόμη. νοσταλγώ ήδη. φοβάμαι να ταξιδέψω. μην δω και πληγωθώ κι άλλο.
και δεν τελειώσαμε. δυστυχώς. πάντα έχει και πιο κάτω. το μόνο σίγουρο με μας που μπλέξαμε...
μας κόβουν την ψυχή κομματάκια. οχι ανελέητα. δυστυχώς.
ΑΔΙΑΦΟΡΑ. και αυτό είναι που με τρομάζει πιο πολύ.
καλό βράδυ Χρήστο
εξαιρετικό.
χχχ
p.s.φωτογραφία που διάλεξες, ήταν η συγκλονιστική θέα που αντίκρυσα εκείνο το βράδυ της πάρνηθας απο το σπίτι μου.
ήταν η πρώτη μεγάλη φωτιά
και έμεινα εκεί βουβή. παγωμένη.
όρθια να κλαίω. με την καρδιά σκισμένη.
δεν
φανταζόμουν
οτι ήταν μόνο η αρχή...
...
Χρήστο,
Την ώρα που γράφω η κυβερνητική πλειοψηφία έχει ήδη κριθεί...Οι εκλογές όμως για άλλη μια φορά δεν έκριναν το μέλλον...πολύ απλά δεν το ακούμπησαν...Αφορούσαν μόνο και μόνο το παρελθόν...ακόμα και το παρόν έμεινε ανέγγιχτο από την ανοησία, την ξεδιαντροπιά και την αλλαζονεία των πλείστων εκ των υποψηφίων...
Όλοι χαμένοι ξανά...
Δακρύσαμε πάλι... Μόνο ελάχιστοι γυρνάμε εκεί πίσω το νου μας, στις φωτιές, τα καμμένα, την απελπισία... Ξεχάστηκε κ. Μιχαηλίδη και είναι τρομακτικό πόσο εύκολο ξεχνάμε σε τούτον εδώ τον τόπο...
Κύριε Μιχαηλίδη...
Έχω την εντύπωση πως κι η λογική της ψήφου σε ένα κόμμα που εκ των πραγμάτων ξέρεις πως δεν μπαίνει στη βουλή, προκαλεί σκέψεις παρόμοιες με αυτές που κάνατε εσείς για την επιλογή άλλου κόμματος. Ότι βολεύομαι στη σιγουριά του κόμματος (που ξέρω ότι δεν θα ναι στη βουλή άρα δεν "ευθύνομαι" για τη νέα βουλή), ενώ ταυτόχρονα ασκώ και το δημοκρατικό μου δικαίωμα, κι ας τους άλλους να λένε.
Χμ... αρκεί να σας αναφέρω πως οι Οικολόγοι στην Κύπρο είναι ένα εξαιρετικής ευελιξίας κόμμα που συνεργάζεται με όποιον θα έχει λόγο στη διακυβέρνηση της χώρας ή με όποιον θα του εξασφαλίσει την παραμονή του στη βουλή. Δεν ξέρω αν έτσι μπορεί να έχει λόγο.
Στα ερωτήματα σας η απάντηση είναι κατηγορηματική όσο κι αν μας πληγώνει. Όλοι!!! Όλοι εμείς που επιλέξαμε (η αφήσαμε τους άλλους να το κάνουν) την πρόσληψη στο δημόσιο παρά την πρόληψη των δασών (αν θέλετε δείτε και το post μου.. anafandon.blogspot.com
Ωραία τα λέτε και ρομαντικά αλλά ως εκκολαπτόμενος συνάδελφός σας (και συμπατριώτης) νομίζω πως θα επιλέξω τον πλανήτη γη και τον ρεαλισμό όσο κι αν αυτός με πληγώνει.
TO ΠEPIΣTEPI
Aπό δω περνούσε το περιστέρι
είχαν ανάψει δαδιά γύρω στους δρόμους
άλλοι άνθρωποι φυλάγαν στις δεντροστοιχίες
παιδιά κρατούσαν στα χέρια σημαιούλες
περνούσαν οι ώρες κι άρχισε να βρέχει
έπειτα σκοτείνιασε όλος ο ουρανός
μιά αστραπή ψιθύρισε κάτι φοβισμένα
και άνοιξε η κραυγή στο στόμα του ανθρώπου
τότε το άσπρο περιστέρι μ’ άγρια δόντια
σα σκύλος ούρλιαξε μέσα στη νύχτα
MIΛTOΣ ΣAXTOYPHΣ
Απο το Blog μου,
proxeirotetradio.blogspot.com
Αλήθεια Πρώτη...
5,700,000 πολίτες αυτής της χώρας, είπαν ναι στον δικομματισμό.
Αλήθεια Δεύτερη...
2,980,000 πολίτες ενέκριναν τους "κουμπάρους", τους ημέτερους, το σκάνδαλο των ομολόγων, την αποδυνάμωση της πυροσβεστικής, την ανοχή στους πραίτορες της ΕΛ.ΑΣ, την αναθεώρηση των άρθρων 16 και 24 του συντάγματος, την ανύπαρκτη εξωτερική πολιτική της χώρας, την αύξηση του ΦΠΑ και πολλά άλλα.
Αλήθεια Τρίτη...
160,835 κάτοικοι των νομών Ηλείας, Αρκαδίας, Μεσσηνίας θεωρούν ότι η αιτία που κάηκαν ήταν τελικά ο "στρατηγός άνεμος".
Αλήθεια Τέταρτη...
38,218 κάτοικοι της Χαλκιδικής πιστεύουν ότι για τις πλημμύρες που τους έπνιξαν φταίει αποκλειστικά ο "ναύαρχος χείμαρρος".
Αλήθεια Πέμπτη...
15,270 πολίτες της Β' Αθηνών έχουν την αίσθηση ότι ο Βύρωνας Πολύδωρας αξίζει μια θέση στη Βουλή, και τον επανεξέλεξαν.
Αλήθεια Έκτη...
270,000 Έλληνες θεωρούν ότι ο Καρατζαφέρης είναι η λύση.
Και ένας μύθος...
Το εκλογικό σώμα αυτής της χώρας, είναι πλέον ώριμο να αλλάξει το πολιτικό σκηνικό.
Kalimera,
Me tis igies tis i N. D. pou pali
vgike, ala ti ekpliksi !!!!
Alithia ti elpizame na alaksi kai
pio elpizame na ine to
apotelesma ?
To mono sigouro gia emena ine to
exis : Ta dio komata tha
sinexisoun na vgenoun enalax
kathe fora giati oli telika apo
emas exoume apo ena gnosto sta
dio megala komata pou kapote isos
mas voithise me ena rousfeti kai
tora pali mas zitai na tou
epistrepsoume tin voithia.Ara an
den apofasisoume emis na skeftoume
to kalo tou kinonikou sinolou kai
sinexisoume na skeftomaste to kalo
to diko mas pano apo ola ( p.x.
mia doulia gia to pedi mou sto
dimosio )tote tha sinexisoun na
vgenoun i idioi kai i idioi akoma
ki an gini vivliki katastrofi oxi
mono pirkagies kai omologa..
Ara min paraponiomaste giati
pali ta idia. Min imaste toso
ipokrites. Rotiste tous filous
kai tous sigenis sas gia to pion
psifisan kai tous logous kai tha
parete tin apadisi sas.
An den alaksoume emis, isos tha xriasti na perasoun para pola xronia giati i nootropia prepi na alaksi tou kathenos apo emas ksexorista.
Ego ime 28 xronon, ade elpizo otan ta pedia mou ine sta 28 na min leme ta idia..
Kalimera
Kelly
Anafandon.
Το "δεν ευθυνομαι για τη νέα Βουλή", που δεν ίσχυσε ως κριτήριο στη δική μου επιλογή, είναι, παρόλ' αυτά, μια πολιτική στάση.
Το τι έκαναν ή τι κάνουν οι Οικολόγοι στη Κύπρο, επίσης δεν με αφορά, σε σχέση με την επιλογή μου.
Το σκλεπτικό της, το εξέθεσα σαφώς. Προσθέτω, επίσης, ότι τιμώ την "αφύπνιση" και μερικών ανθρώπων του πνεύματος (όπως ο ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης, και άλλοι), η φωνή των οποίων, για μένα, είναι ανάγκη να ακούγεται, και τόσο καιρό δεν ... υπηρχε.
Με οικολόγους, προσωπικά, έχω συγκρουστει πολλές φορές στο παρελθόν, και θα το ξανακάνω όποτε αισθανθώ ότι πρέπει να το κάνω. Φερ ειπείν, η ολωσδίολου απαξιωτική στάση τους κατα της ανάπτυξης του γκολφ, τσουβαλοποιώντας την ανάπτυξη ενός ωραίου αθλήματος μόνο με ... υπερ-πολυ-εθνικά συμφέροντα "που θέλουν να καταστρέψουν τα βουνά και τα λαγκάδια μας". By the way, προκλητικά θα ισχυριστω, πώς εάν υπήρχαν στην Ηλεία και στη Μεσσηνία, 10 ιδιωτικά γηπεδα γκόλφ σήμερα, αυτά, θα είχαν γλυτώσει από τις πυρκαγιές!
Κάπου-κάπου, καλέ μου φίλε από την Κύπρο, είναι ωραίο, και πιο χρήσιμο να μήν πατάς στον Πλανήτη. Γιατί μπουχτίσαμε, σας διαβεβαιώ από ανθρώπους που το επαναλαμβάνουν αυτό διαρκώς ως προσόν, "έχω - λένε - τα δυο μου πόδια στη γη", και τελικά αποδεικνύεται ότι τα έχουν μόνο για τον ίδιο τους τον εαυτό.
Σεμ χαιρετώ,
χρηστος
...και εγω με τους λίγους είμαι.
Εβγαλα το ψηφοδέλτιο αυτού του κόματος που συνήθιζα να ψηφίζω και το άλλο, την νέα ελπίδα την προσδοκία...
Χαμογέλασα μόνη μου μέσα στην κάλπη που ο καιρός το φερε έτσι που η ψήφος μου να είναι τέτοια που να δίνει ελπίδα στα δέντρα, τα ζώα και την ζωή που κινδυνεύει περισσότερο απο ποτέ όχι από πολέμους μα από αδιαφορία προς την μάνα μας: Τη Γη.... Δεν ξέρω αν κάποιοι μπορούν να μετοικήσουν στο φεγγάρι ή στον Αρη, μα εμένα το σπίτι μου είναι η Γη. Αυτήν θα προασπίζω μέχρι να πεθάνω.
Και αυτό έκανα. Λυπάμαι για την αδιαφορία των συμπολιτών μου και αναρωτιέμαι τι άλλο μπορεί να τους ξυπνήσει; Τι χειρότερο;
Και συμφωνώ με τον Παπαχατζή Παναγιώτη και ξέρω τώρα πια πως την Κόλαση την αξίζουμε...
Για άλλη μια φορά χάρηκα με την ανάρτησή σου, (μακάρι να έγραφες συχνότερα), που με εκφράζει τόσο πολύ!
adiple
Δυστυχώς, Χρήστο, δεν άλλαξε τίποτε. Και δεν θα αλλάξει όσο δεν αλλάζουν αυτοί που πρέπει...
Pistevo oti prepi na alaksoume kai emis kai na min ta perimenoume ola etima apo tous politikous. An den sou aresi to fagito pou sou serviroun sinithos den to tros, de nomizo oti to tros me to zori ektos an limoktonis. An telika emis limoktonoume gia afto kai trome oti mas serviroun ti na poun diladi oi polites se xores opou den exoun nero na pioun ? Kai emis
ta perimenoume kai ola etima ..Os sinithos. Exoume afto to kako sinithio kai afto to metadidoume kai emis me ti nootropia mas to metadosame stous ekastote politikous kai aftoi meta se emas kai pai etsi mexri kai simera.
Gia stamatiste na petate ta skoupidia ekso apo to aftokinito sas kathos odigite - as ksekinisoume apo eki - afou kseroume pio ine to sosto kai pio oxi giati kanoume to aditheto - afto pou nomizoume oti mas volevi sto telos katastrefi to kinoniko sinolo kai meta anarotiomaste pos egine to ena 'i to alo ? Pios ftei ? Afou oi politikoi den dinoun pia ( meta apo tosi masa kai diafthora ) to kalo paradigma as to dosoume emis.
Aman pia !!
Kelly
Όχι!Θα αλλάξουν πολλά πράγματα!Όχι βέβαια επειδή βγήκε η ΝΔ για άλλη μια τετραετια... Ο κόσμος αφυπνίζεται! Δεν τους δίνει τόση σημασία πλέον... Πάνε οι εποχές που οι νεολαίοι θεωρούσαν καθήκον τους την πολιτικοποίηση! Τώρα εισπράττουν την αδιαφορία μας. Και λίγη τους πέφτει.
Και μια απορία που την έχω καιρο:
Αν δεν πας να ψηφίσεις, υποτίθεται ότι υφίστασαι κυρώσεις, άσχετα αν είναι ανενεργές. Μήπως τελικά δεν πρόκειται για "εκλογικό δικαίωμα" αλλα για "εκλογική υποχρέωση";
Kalimera,
Kai afto pou den mou aresi ala kani toso BAM !! ine pou apokaloun tosoi kai tosoi ton Giorgo Papandreou "Giorgaki". Den ime tou Pasok, ala oi dikoi mou itan kai pistevan stin ideologia tou kapote. Alla osa lathi kai na exi kani o K. Papandreou akoma kai an pire tin igesia eksetias tou patera tou kanenas den exi to dikaioma na apokali kapion etsi. As kitaksoun oloi aftoi pou ton apokaloun etsi ta MOUTRA TOUS PROTA kai meta ta ksanaleme. Giati ime sigouri oti kapoioi sigegrimenoi kirioi opos K. Venizelos, K. Pagalos, klp areskodai sto na ton apokaloun etsi kai ase pou bori na itan aftoi protoi pou ton apokalesan etsi kai brosta stis kameres to paizoun enomenoi kai pote nikimenoi. Vre den pate na pnigite ...Signomi kiolas alla afti i ipokrisia se olo tis to megalio den adexetai. Mpori kiolas na ton proothisan oloi aftoi gia na pari aftos tin proedria tou Pasok - kserodas aftoi oti to Pasok den tha evgene ksana - gia na fai aftos olo tin ita kai gia na exoun pia to vasimo epixeirima na ton kanoun pera..Aftoi ( O Kirios kata ta alla Venizelos den ftharike katholou..).
Ade kai sto diaolo !!!
Kelly
ΟΤΑΝ ΤΟ 2004 ΕΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΤΟ (ΒΟΥGEORGE)ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΆ, ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΑ (ΒΟΥS) ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΘΑ ΑΠΟΛΟΓΙΘΗΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΟΡΤΩΣΑΤΕ?ΕΧΕΤΕ ΠΟΤΕ ΑΝΑΡΩΤΗΘΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΙΔΑΣ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΝΑΝΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ? ΣΚΕΦΤΙΚΕΣ ΠΟΤΕ ΡΕ ΜΠΑΓΑΣΑ ΠΟΣΟΥΣ ΠΑΡΕΣΥΡΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΠΑΡΔΕΛΕΣ ΣΟΥ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΙΝΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ GOLF, ΜΕΖΟΝΕΤΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΜΕΝΗ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ?
θα τσιρίξουμε σαν πο ντίκια
κυριε νικολάου
δεν ξέρω τι θέλεις να πείς. δεν ξέρω ούτε εάν εσύ ξέρεις.
όπως και ναχει, εδω, κύριε, δεν μιλάμε έτσι. διαφωνούμε, επιχειρηματολογούμε, αλλά δεν συνδέουμε το στόμα και τη γραφίδα μας με υπονόμους.
αρκετοί αγένεια και απρέπεια αντιμετωπίζουμε καθημερινώς, έξω από εδω.
αυτό το μπλογκ, οπως το μπλογκ του καθένα, ειναι το σπιτι του. η πόρτα είναι ανοικτή, αλλά είστε προσκεκλημένος. δεν ειναι δικό σας σπιτι. μονο εκεί να εκφράζεσθε ετσι. και μάλιστα με πόρτες κλειστες.
σας παρακαλω, αν θέλετε να πειτε κάτι, πειτε το κόσμια.
χ.μιχαηλιδης
Κύριε Νικολάου,εκτός του ότι θα πρέπει να μάθετε να εκφράζεστε πιό κόσμια,θα πρέπει να γίνετε και πιό σαφής σε αυτά που γράφετε,γιατί έχω διαβάσει τρείς φορές το κείμενο σας,(τέταρτη δεν θα υπάρξει),και νόημα δεν βγάζω.
ΥΣ.Παρακαλώ πολύ εάν κάποιος κατάλαβε τα γραφόμενα του κυρίου Νικολάου,ας μεταφράσει.
Kalimera,
Diavasa afto pou grafi o Kirios Nikolaou kai den ksero an exo pesi mesa : 1) Iste dimosiografos ?
2) Ixate grapsi kati sxetika me ton Boy George pou ine pios akrivos ? Enas tragoudistis ?
3)Den exo katalavi apo ton Kirio Mihailidi oti i prothesi tou ine na epireazi to kino pou ton parakolouthi.
Oloi mas kseroume poioi dimosiografoi theloun na epireasoun pezodas tous pateres tou kaimenou tou kosmaki..( Vlepe Kirios Tragas,kai aloi )
O Kirios Mihailidis pano apo ola den sou ipotimai tin noimosini asxeta an diafonis i simfonis mazi tou.
Afti ine i diki mou esthisi
Efxaristo
Kalimera
Kelly
flDIAVASA TO KEIMENO TOY KYRIOY NIKOLAOY..
AN KATALAVA KALA KATHGOREI TON KIRIO MIXAILIDI OTI PARESIRE KOSMO K KOSMAKI NA PSIFISEI TON KYRIO PAPANDREOY O OPEIOS MOLIS VGIKE EVALE FOTIES PANTOY K MOLIS AFTES ESVISAN O KYRIOS MIXAHLIDIS EFTIAKSE GIPEDA GOLF, MEZONETES, K KSENODOXEIA, SE OLI THN ELLADA..
AYTO TO NOHMA VGAZO..
FILE XRISTO MIN DINEIS SIMASIA SE AYTA..
AYTO TO NOY DIATHETOYN KAPOIOI, AYTO XRISIMOPHOYN..
KALI SOY MERA!!
Επειδή σ' αυτόν τον τόπο πρέπει να εξηγείς και τα αυτονόητα πιά, κάτι που νμε κουράζει και με αποκαρδιώνει πολύ, στις εκλογές της Κυριακής ψήφισα τους Πράσινους, και δεν το δημοσιοποιησα για να επηρρεάσω κανέναν.
Να το πω και κυνικά:
Δεν με πολυνοιάζει τι θα κάνουν οι άλλοι για να τους επηρρεάσω.
Εδω, στο ιστολόγιό μου, βγάζω απόσταγμα από τη ψυχή μου.
Παρακαλώ, μήν με αντιμετωπίζετε ως σχολιαστη παραθύρων.
χρ
Συγνώμη που χρησιμοποιώ αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας, αλλά έχω ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα που ήθελα να σας κοινοποιήσω. Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα (www.genpets.com)! Είναι τραγικό αλλά απ' ότι φαίνεται γίνεται πραγματικότητα.
Κοιτάξτε όμως και αυτό: http://www.focusmag.gr/fora/email-message.rx?oid=344360. Μήπως βιάστηκα να πανικοβληθώ;
This comment has been removed by the author.
Κύριε Μιχαηλίδη, το ρολόι σας είναι λάθος. 10.30 είναι και όχι 12.30
Τετάρτη, 12 Σεπτέμβριος 2007
Lepa Sela lepo gore
Lepa Sela lepo gore
Pretty Village, pretty Flame
Όμορφα Χωριά, όμορφα καίγονται
Όπως και να το πούμε ίσως κάποια μέρα κάποιος φτιάξει μια ταινία με τα δικά μας χωριά που κάηκαν.....Αλλά θέλω να μου πείτε ποιός ηθοποιός θα δεχτεί να πέξει τους ρόλους του ΠΟΛΥΔΩΡΑ του ΦΟΥΡΛΑ του ΚΟΗ του ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ και των άλλων ασύμετρων κινδύνων αυτού του τόπου;
Κρίμα! γιατί καταλαβαίνουν κάποιοι τόσα λίγα.
Κρίμα! γιατί και ο κοινός νους τόσο σπάνιος έγινε πια.
Κριμα! γιατί όταν δεν έχετε κάτι να πείτε λέτε ανοησίες.
Κρίμα! που δεν σέβεστε ούτε τα μπλογκ...
Κρίμα γιατί σας πάει να πικραίνετε έτσι τους συνανθρώπους σας, μάλλον απο στέρηση αγάπης.
Μα μην αποκαρδιώνετε έτσι τους ανθρώπους γιατί κάποιοι άλλοι έχουν ανάγκη τον λόγο τους και την κατάθεση καρδιάς τους.
Ε κύριε Νικολάου;
αν οι εκλογες υπηρχαν για να αλλαξουν κατι, θα ειχαν καταργηθει.
Kalimera,
Agapiti Eliza, mpika stin proti
istoselida pou edoses - sou kani ediposi ? Gia to kerdos ola ginodai, distixos.Gia na iparxi afti i eteria oi metoxoi tis ine sigouroi oti tha iparxi adapokrisi kai kerdos ara polisis ara agores. Kati poli kiniko alla alithino : Aftoi tin doulia tous kanoun, den mas ipoxreoni omos kanis oute na tous kanoume parea oute na agorasoume ta proioda tous. Ara gia na to ksekinisan afto kseroun oti tha iparxi adapokrisi, giati telika o anthropos mpori na gini to xirotero zoo, to pio epikindino, to pio anithiko, to pio asximo stin psixi tou. Afou tin exoume afti tin tasi gia to xirotero ( opos kai gia to kalo ) ine diki mas i epilogi an tha tin ekseliksoume i oxi. Gia emena etsi exoun ta pragmata.
Efxaristo
Kelly
ΤΟ 2004 ΜΕ ΤΟ ΦΤΩΧΟ ΜΟΥ ΜΥΑΛΟ ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΑ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΝ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ (ΟΡΑ BOYGEORGE)ΚΑΙ Ο Κ.ΜΙΧΑΙΛΙΔΗΣ ΣΕ email ΜΟΥ ΑΠΗΝΤΗΣΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙΑΥΤΟΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝΕΞΟΥΣΙΑ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙΜΑΣ.ΕΑΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΑΣ Ο.Κ.ΠΑΩ ΠΑΣΟ.ΕΑΝ ΣΑΣ ΠΛΗΓΩΣΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΜΠ..ΛΟ ΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΑΤΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙΛΕΦΤΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙΘΕΛΕΙ.ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΜΙΛΑΩ ΕΛΕΥΘΕΡΑ KAIME ANOIXTEΣ TIΣΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΑΙ ΣΑΝ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ Κ.Κ.ΜΙΧΑΙΛΙΔΗ ΕΡΑΣΤΗ ΤΩΝ ΓΗΠΕΔΩΝ GOLF ΣΤΑ ΚΑΜΜΕΝΑ? Υ.Γ ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΕΝΑ BLOG MONO ME EYXOYΛΕΣ ΤΣΑΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ SORRY ΛΑΘΟΣ ΜΟΥ ΜΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
κ. Νικολάου.
Κάνετε επιλεκτική ερμηνεία του δημοσίεύματός μου, και αυτό είναι μια μορφή ολοκληρωτικής σκέψης, που απεχθάνομαι.
Εγραψα, και ακράδαντα πιστευω, πως "ακόμα και τα παιδιά των πολιτικών έχουν δικαίωμα να συνεχίσουν στά χνάρια των γονιών τους, αρκεί να έχουν τα ίδια προσόντα που θα απαιτηθούν από άλλα παιδιά".
ΡΕιναι αλήθεια, πως στην Ελλάδα, η "κληρονομικότης", που δεν ευδοκιμεί μόνο στην πολιτική - δείτε πόσες επιχειρήσεις, και μάλιστα εισηγμένες, άρα υπάρχει εύλογο κοινωνικό ενδιαφέρον, βρίσκονται στα χέρια αχρηστων απογόνων.
Η ουσία, όμως, της δικής μου απάντησης, που παραμείνει αναλλοίωτη, είναι ο αγενής τρόπος έκφρασής σας.
Οχι, κυριε Νικολάου. Εδω, τους κανόνες τους βάζω εγω, όπως και ο κάθε μπλογκιερ στο δικό του μπλογκ.
Δεν ζητώ ευχούλες και τσάι (όσο για το γκόλφ, για το οποίο τοσο ειρωνικά εκφράζεσθε, μακάρι να είχατε κάτι ελάχιστο από τους κώδικες ευγένειας, ανθρωπιάς και έντιμου ανταγωνισμού που έχει το άθλημα αυτό, αλλά μπορώ να ζητώ, όταν μπαίνει κάποιος στο σπίτι μου, να κτυπάει πρώτα τη πόρτα, να σκουπίζει τα πόδια του στο χαλί πρίν εισέλθει, να λέει "καλησπέρα" η "καλημέρα", να έχει συναίσθηση ότι είναι φιλοξενούμενος.
Ποιός σας είπε ότι τα μπλογκ είναι "μπαίνω, θα σού μιλάω όπως γουστάρω, καί άν σου αρέσει";
Εδω, όχι!
Kalimera,
Kirie Nikolaou : To eksis emeis oi xazoi tis pareas den katalavainoume kai signomi prokatavolika gia afto.( pou anagazeste diladi na apadisete se xazous san ki emas ): Katalavaino fisika oti mporite na ekfrazete tin gnomi sas diafonodas i simfonodas alla giati epititheste prosopika ston Kirio Mihailidi ? Diladi osoi paizoun golf, osoi kanoun ipasia, osoi kanoun ena akrivo spor ine aksioi tis ironias sas ? Apo pou vgaini afto to simberasma ? Eksigiste to mas sas parakalo an den sas kani kopo. Kai prosekste afta pou lete giati an kapia stigmi sti zoi sas mathete na paizete golf thimithite afta pou legate. Min tous vazoume olous sto idio saki an den tous kseroume.
Efxaristo
Kelly
Κύριε Μιχαηλίδη,
Ανήκω στη γενιά των 30αρηδων που ασχολούνται συστηματικά με τα "Κοινά" γιατί δεν πιστεύω στην απραξία.
Γουστάρω αφάνταστα τον τριθέσιο καναπέ μου, μετά από 18 ώρες πιλάλα κάθε ένας θα τον γούσταρε.
Έχω σπουδάσει Οικονομικά και ασχολούμαι ενεργά με την Επιστήμη μου, όμως ο συνδιασμός της Πολιτικής και της Οικονομίας, μου δημιούργησε ένα ερώτημα που αρχικά μοιάζει παιδικό, πως θα ήταν οι πολιτικές (προεκλογικές) εξαγγελίες και πως θα λειτουργούσε, αναπτυσσόταν ο Κοινωνικός Ιστός εάν δεν υπήρχε η Οικονομική παράμετρος.
Σας ευχαριστώ,
Αντώνης Κωνσταντίνου
http://antoniskonstantinou.wordpress.com
Post a Comment
<< Home